loading...

مخزن

اما ما در اين مطلب قصد داريم فقط يکي از آن همه جاذبه بي نظير اين استان را به نام قلعه مارکوه رامسر توصيف کنيم و اطلاعاتي را به شما ارائه دهيم تا اگه قصد اين مقصد منحصرد به فرد را داشتيد برايتان مفي

مخزن بازدید : 4630 جمعه 14 مهر 1402 زمان : 18:11 نظرات (0)

50 Cool Ideas To Display Family Photos On Your Walls اما ما در اين مطلب قصد داريم فقط يکي از آن همه جاذبه بي نظير اين استان را به نام قلعه مارکوه رامسر توصيف کنيم و اطلاعاتي را به شما ارائه دهيم تا اگه قصد اين مقصد منحصرد به فرد را داشتيد برايتان مفيد باشد، پس با ما همراه باشيد.. برای سفر و بازدید از جنگ دالخانی ابتدا باید از مسیر جادهای یا ریلی خود را به شهر رامسر برسانید و پس از آن به سمت شرق شهر رامسر و جاده تنکابن حرکت کنید، تا به سهراهی جنت رودبار (کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن) برسید. همچنین شما میتوانید با هواپیما از تهران به گرگان بروید و با طی کردن مسیر کمی خود را از این شهر به گنبد کاووس برسانید. دیدن چنین صحنه هایی از نزدیک می تواند حس خوب اصالت ایرانی را در وجود شما بیدار کند. کاوشگران ابتدا کف های برج قابوسرا حفر نمودند ولی پس از این که از یافتن گنج مأیوس شدند به تصور اینکه گنج در گنبد مخروطی وجود دارد به آن تیراندازی کردند. این شهر در استان گلستان قرار دارد و در فصول ابتدایی سال هوایی خنک دارد. فاصله آبشار تا جاده گرگان- مشهد نیز تنها ۵ کیلومتر است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از زائران مشهد قبل یا بعد از سفر خود به مشهد بازدید از این آبشار را نیز در برنامه سفرشان قرار دهند. پل شاپور در منطقه شیرگاه و نزدیک به قائم شهر قرار دارد و به لطف معماری و قدمت آن، گفته میشود این پل در دوران حکمومت صفویه ساخته شده است.

پس از خروج از بلوار کشاورز این شهر و ورود به جاده نصیر محله به سمت سیاهمزکی در مسیر آبشار قرار خواهید گرفت. جنس پی این سازه مانند خود گنبد، آجری است و ۱۵ متر اولیه را تشکیل میدهد. همچنین شهر باستانی جرجان که هزاران سال پیش با سیستم های شهری نوین و خلاقانه، دارای تمدنی بی نظیر بوده است و می توانید آثار و بقایای این تمدن را با سفر به شهر گندبگاووس مشاهده نمایید. ساختار اصلی این برج بر پایه ای استوانه ای شکل استوار شده است. این برج آجری نام خود را از مدفونش گرفته است. این برج را می توان تنها شاهد باقی مانده از جرجان ، مرکز فرهنگی و هنری سابق ایران دانست که در حمله ی ناجوانمردانه ی مغول ها در قرن های ۱۴ و ۱۵ رو به سوی ویرانی گذاشت. اما در بیا ناین جاذبه های زبیعی می توان آثار تاریخی ارزشمندی را یافت که بازدید از آن ها می تواند بر داشته های شما از دیدگاه بار فرهنگی بیافزاید و چه خوب است که در حین سفر مفرح خود، بازدیدی از مکان های تاریخی و فرهنگی داشته باشید تا از داشتن فرهنگ غنی به عنوان یک ایرانی به خود ببالید. چرا که هزار سال است که سالم باقی ماندهاست و حتی 2 زلزله با شدت بیش از 6 ریشتر را تحمل کردهاست. جمعیت گنبد کاووس بیش از 155 هزار نفر است و یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران و حتی دنیا در آن قرار دارد.

میانگین زمان رسیدن تا روستای عسل محله با ماشین شخصی حدودا چهار ساعت است. در سال 1384 حدود 130 گونه حیوان و 60 جغد به دلیل برخورد با ماشین در این جاده جان خود را از دست دادند. ما در این مقاله از لیدوما به معرفی این پارک جنگلی زیبا پرداختیم و اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی، امکانات، جاذبهها، مسیر دسترسی و… بهترین مسیر برای دسترسی به سد البرز از شیرگاه به سمت جاده گنج افروز است، البته که این جاده به دلیل مجاورت با دره کمی نیاز به احتیاط بیشتر دارد و بهتر است در ایام بارانی و زمانی که هوا مه آلود است، از مسیر جایگزین یعنی جاده شیرگاه بابلکنار به سمت سد البرز حرکت کنید. در ۳۰ کیلومتری شمال شرق زیرآب و در دهستان کسلیان واقع گردیده و از کل مسیر دسترسی آن، ۱۴ کیلومتر جاده آسفالته و ۱۶ کیلومتر دیگر شنی میباشد. فاصله پل ورسک تا بخش جنوبی شهرستان زیرآب حدود ۴۵ کیلومتر و تا شهرستان قائم ۸۵ کیلومتر است. از دیرباز به سبب خوش آب و هوایی محل اردوگاههای پادشاهان در فصل گرما بوده است. این برج در زمان حکومت شمسالمعالی، قابوس ابن وشمگیر، یکی از پادشاهان سلسله آل زیار به وجود آمدهاست. با فانزی همراه باشید تا سایر جذابیتهای این بنا را بشناسید. بدنه برج را روی یک پایه مدور قرار دادهاند که دو متر از آن خارج از زمین است و حجم زیادی از آن نیز داخل زمین قرار دارد.

به علت نبودن فن آوری پیشرفته در آن زمان و مرتفع بودن این بنا به نظر می رسد برای ساخت آن از تپه های خاک مارپیچ و پله ای که اطراف بنا را تا انتهای آن احاطه کرده بود بجای داربست استفاده کرده است. این موضوع در رابطه با این پارک جنگلی برعکس است؛ چرا که گیسوم یکی از معدود نقاطی است که ساحل دریا و طبیعت سرسبز را با هم دارد. قسمت استوانهمانند برج، ۳۵ متر ارتفاع دارد و بر روی آن گنبدی مخروطی سوار شده است که ساده و بیآلایش است و تنها روزنهای به طول ۲ متر بر قسمت شرقی آن قرار دارد که از پایین تا بالا، عرض آن از ۸۰ تا ۷۳ سانتیمتر کم میشود. البته پشتبندهایی به شکل مثلث در اطراف آن قرار دارد. مسیر رسیدن تا روستای فیلبند بسیار زیبا و البته پرپیچوخمه و رانندگی در اون هنگام بارندگی میتونه خطرناک باشه، پس از قبل وضعیت هوا رو بررسی کنین تا به مشکل برنخورین. مشهورترین بنای تاریخی گلستان، گبد کاووس است از این رو با ما همراه باشید و درباره بلندترین برج آجری جهان بدانید. روزنه کوچکی در سقف بنا و رو به شرق ساخته شده که به نظر میرسد بازگذاشتن روزنه و بهخصوص زینت دادن به آن بیارتباط با عادات چندین هزار ساله چادرنشینان نباشد که همیشه منفذ چادرهایشان را رو به آفتاب قرار میدادند تا نخستین پرتو آفتاب در هر بامداد به پیکر قابوس بتابد.

سرویس گردشگری: برج گنبد قابوس یا کاووس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، شمال ایران در استان گلستان قرار دارد. با این کار گویی گنبد کاووس بر روی تپه ای خاکی بنا شده است. علاقمندان میتوانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 عصر برای بازدید از این بنا اقدام نمایند. شهرداری اقدام به بهتر کردن این محوطه کردهاست و آن را برای عزیزان گردشگر زیباتر کردهاست. ارتفاع گنبد مخروطی این برج با سطحی هموار، شیب دار و صیقلی به ۱۸ متر می رسد. این پایه در میان یک تپهی خاکی قرار دارد و فقط دو متر از ارتفاع آن خارج از سطح این تپه است و ارتفاع میل گنبد با احتساب ارتفاع پایهاش در حدود ۷۰ متر است که ۱۸ متر از این ارتفاع متعلق به سرپوش میل است که به شکل گنبدی مخروطی ساخته شده است. در واقع گنبد کاووس در نوع خود بینظیر است. یکی از آنها همین گنبد موجود در شهر گنبد کاووس است. اما در هر سه مورد این تعمیرات، بنای اصلی حفظ شده و هیچگونه آسیبی به آن نرسیده است. به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش ملی پارکهای ملی و مناطق تحت حفاظت صبح سه شنبه به میزبانی پارک ملی گلستان آغاز به کار کرد. به گزارش گلستان ما، آبشار لوه در محدودهی جغرافیایی شهرستان گالیكش و در فاصله ۱۴ كیلومتری غرب پارك ملی گلستان واقع شده است. به گزارش ایران، قاسم غریبآبادی، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان گلستان در تشریح این عملیات گفت: غروب دوشنبه دوم خرداد خبر ناپدید شدن پسر 8سالهای در منطقه والیجنگل و آبشار لوه به ما اعلام شد و بلافاصله ۲۰نفر از نجاتگران پایگاه امداد و نجات تنگراه و جمعیت هلالاحمر شهرستانهای مینودشت و گالیکش به محل حادثه اعزام شدند. میتوانید از محوطه سرسبز این قسمت برای استراحت و لذت بردن از طبیعت استفاده کنید.

این جاده رؤیایی و سرسبز که اطرافش را درختان بلند احاطه کردهاند، در ساعات اولیه صبح وقتی مه صبحگاهی فضا را در بر میگیرد، بسیار تماشایی میشود. اما اگر دیدن زیبایی مه و درختان هزار رنگ و باران پاییزی برایتان لذت بخش است فصل پاییز بهترین زمان سفر به این منطقه است. طبیعت دل انگیز شمال ایران پر است از زیبایی های بکر ودلنواز، زیبایی هایی که چشم و دل را جلا می دهند و روح وجان را سرشار از عطر طراوت و زندگی می کنند. شما گردشگران می توانید از فروردین تا آخر شهریور برای بازدید به این منطقه سفر کنید.به دلیل برف سنگین و طاقت فرسا اغلب مردم این منطقه در فصل زمستان از این منطقه کوچ می کنند و برای اقامت به شهر می آیند. اگر در کنار سفرهای مهیج و تفریحی به ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی خود از تمدن غنی کشور اهمیت می دهید، ما به شما سفر به گنبد کاووس را پیشنهاد می کنیم. برای افرادی که به دنبال افزایش سطح آگاهی از تاریخچه های غنی و فرهنگ و تمدن ایرانی در پشت آثار باستانی این مرز و بوم هستند، بازدید از برج گنبد قابوس لابلای گشت و گذارهای سفر خود به استان گلستان در شهر گنبد خالی از لطف نیست. خوراکیهای خوشمزهای مثل حلوای آماج، سرغربیلی، جزحلوا، نان پادرازی و همچنین ماهی خاویار در این شهر وجود دارد. در مسیر رفت بهسمت روستای فیلبند و در ابتدای روستای سنگ چال، مغازههای محلی با محصولات و صنایع دستی شمال وجود دارند. غار خوریت در روستای بسیار آرام و سرسبز لیره سر قرار دارد که محلی برای زندگی حیواناتی چون خفاش است.

یکی دیگر از قلعه های سوادکوه و جاذبه های تاریخی این منطقه، قلعه یا برج باوند است. برای رسیدن به این مکان تاریخی و صعود به قله مارکوه باید از ۳۲۰ پلهای که در ضلع جنوبی آن و در روستای طلارسر قرار گرفته، استفاده کرد، ارتفاع کم پلههای مارپیچ بتنی و عبور از میان انبوه درختان با پوشش گیاهی زیبا و بوتههای شمشاد جنگلی و گل سنگها، پلهنوردی را لذتبخش میکند. دیدن تالاب و گیاهانی که روی آب قرار دارند همیشه جالب است. این بنا با مشخصات فنی ویژه و تاثیرات خاص هنری مربوط به قرن چهارم هجری می باشد و در استان گلستان، شهرستان گنبد کاووس واقع شده است. قوس های طاق دار در ورودی برج به شکلی هنرمندانه چشم را نوازش می کنند و می توان گفت که این تزئینات مربوط به آثار هنری اوایل دوره اسلامی می باشد. امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله معرفی مراکز خرید اصفهان را بخوانید. برج گنبد قابوس در واقع یک میل آجری در استان گلستان است که بر اساس اطلاعات موجود روی کتیبه کوفی در سال 397 هجری قمری، یعنی زمان سلطنت قابوس بن وشمگیر یکی از معروفترین پادشاهان آل زیار ساخته شده است.

انعکاس صدا در برج قابوس هم یکی دیگر از موارد جالب در مورد این بنای تاریخی است. گنبد قابوس یا گنبد کاووس استان گلستان، یکی از بناهای تاریخی باقیمانده از قرن چهارم هجری است. اگرچه حیف است پاییز سری به اینجا نزنید و طبیعت رنگارنگش را نبینید. شیب این مسیر و کوهستانی بودن آن، باعث شده که عبور و مرور در آن در فصل پاییز زمستان به علت بارندگی، ممنوع باشد. در مطلب آشنایی با برج گنبد قابوس قصد داریم شما را با یکی از مهمترین این میلها که در ایران وجود دارد یعنی برج قابوس آشنا کنیم و همه چیز را درباره آن بررسی نماییم. در میان راه زنان با پخت و فروش نانهای محلی نیز عطر و حس خوب زندگی دیلمانی را در جاده به شما هدیه میدهند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : امسال در مازندران پنج نقطه روستایی برای جهانی شدن معرفی شد که از این میان کندلوس نوشهر براساس ارزیابی کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدیدی که در این زمینه داشتند در قالب کمتیه گردشگری روستایی تشکیل شد که در نشست نخست با حضور فرماندار و مسوولان جوامع محلی پس از نشست های متعدد این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت. بقایای این شهر، که در کنار گنبد کاووس قرار گرفته است، سندی بر شهرنشینی اجداد مردمِ این منطقه است. چرا آبشار دودوزن معروف است؟ در حوالی این آبشار تفریحات خاصی وجود ندارد اما شما در سفر به آبشار دودوزن از منظره های زیادی لذت می برید. شما می توانید در مدت زمان کوتاهی از مرکز استان یعنی شهر گرگان به کنبد کاووس برسید و از دیدنی های این شهر بازدید نمایید. این بنا را باید بلندترین برج آجری در جهان دانست. این برج به عنوان بلندترین بنای آجری جهان شناخته میشود که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 119
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 203
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 449
  • بازدید ماه : 6,933
  • بازدید سال : 51,638
  • بازدید کلی : 97,492