loading...

مخزن

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟با نصب نرم افزار HP Smart بر روی رایانه یا تلفن همراه شما، کارهایی مانند چاپ، کپی، فکس و اسکن را می توان به راحتی به صورت بی سیم انجام داد. این سند جزئیات نصب و پیکربن

مخزن بازدید : 181 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 زمان : 9:20 نظرات (0)

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

با نصب نرم افزار HP Smart بر روی رایانه یا تلفن همراه شما، کارهایی مانند چاپ، کپی، فکس و اسکن را می توان به راحتی به صورت بی سیم انجام داد. این سند جزئیات نصب و پیکربندی چاپگرهای HP با استفاده از برنامه HP Smart را شرح می دهد.



HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار چاپ اصلی اچ پی است که قبلاً با نام HP All-in-One شناخته می شد. HP Smart اساساً برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار خود هستید و نیاز به پرینت یا اسکن مستقیم فایل ها از طریق چاپگر خانگی خود دارید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل های مورد نظر را به آسان ترین شکل اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این برنامه در برنامه های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP به شما امکان می دهد با استفاده از برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت، اشتراک‌گذاری و چاپ از چاپگرهای سازگار HP استفاده کنید.


برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید چاپگر HP خود را به راحتی راه اندازی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس، از این برنامه برای تنظیم چاپگر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که با نصب برنامه HP Smart تمامی درایورهای لازم برای چاپ و اسکن را نیز نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا آیپد، ویندوز و مک در دسترس است.

برنامه HP Smart را نصب کنید.

Android، Apple iOS یا iPadOS شما؛ دانلود برنامه HP Smart برای سیستم عامل های ویندوز و مک برای این منظور می توانید از این برنامه در اندروید 123hp.com برای Apple iOS یا iPadOS استفاده کنید. می توانید HP Smart را برای Windows - Microsoft Store و HP Smart for Mac - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد که با یک حساب مایکروسافت وارد شوید تا از این برنامه در دستگاه مورد نظر استفاده کنید، می توانید این کار را با استفاده از حساب خود انجام دهید یا برای ادامه روی "No Thanks" کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید VPN خود را غیرفعال کنید.

اگر برای اولین بار است که برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر باید یک حساب HP ایجاد کنید.



چاپگر را از طریق برنامه HP Smart فعال کنید

چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را برای اتصال آن به رایانه یا تلفن همراه خود دنبال کنید.


1- مراحل زیر را برای راه اندازی چاپگر خود در شبکه Wi-Fi خود دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

رایانه یا Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه خود متصل شوید. اگر رایانه از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را موقتاً جدا کرده و در حین تنظیم از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP بتواند چاپگر را در حین تنظیم هوشمند پیدا کند.

برای رایانه های ویندوزی، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

پس از راه‌اندازی HP Smart برای iOS یا Android، سرویس موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را با استفاده از موقعیت مکانی شما شناسایی کند و در حین راه‌اندازی راه‌حل‌هایی ارائه دهد.



2- برنامه HP Smart App را باز کنید

اولین باری که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر شما را شناسایی و راه اندازی کند. دستورالعمل ها را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، برای جستجوی چاپگر روی Add Printer کلیک کنید. دستورالعمل های داده شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات وای فای را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه لمسی یا منو، منوی Wireless یا Setup را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس روی Restore Network Settings کلیک کنید.



برای چاپگرهای بدون صفحه لمسی یا منو، حالت Wi-Fi RESET را در چاپگر HP خود وارد کنید تا با فشار دادن دکمه های روی چاپگر، تنظیمات پیش فرض را بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل های داده شده را به دقت دنبال کنید تا نصب پرینتر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید.

از صفحه اصلی برنامه HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات آن را حل کنید.

برای چاپ، روی تنظیمات چاپ صفحه برنامه کلیک کنید موردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.



عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از یک سند یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر اسکن شده را چاپ یا ذخیره و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای عکس گرفتن از اسناد یا عکس ها استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس، سند مورد نظر خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

برای مدیریت چاپگر، روی تصویر چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات را تغییر دهید و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه، Customize Times را در پایین صفحه (برای اندروید یا iOS) یا در تنظیمات برنامه (ویندوز یا مک) انتخاب کنید.

تشخیص و عیب یابی. اگر با چاپگر خود مشکل دارید، عیب یاب تعبیه شده در برنامه HP Smart برای رایانه های Windows یا Mac را اجرا کنید.

چاپ در هر مکانی: زمانی که از خانه دور هستید، به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi متصل هستید از چاپگر خود استفاده کنید.

میانبرها: برای تکمیل کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شد.

فکس موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر فکس ارسال کنید.



برای راه اندازی چاپگر با برنامه HP Smart به چه چیزهایی نیاز دارم؟

یک چاپگر HP که با برنامه HP Smart سازگار است.

کامپیوتر یا تلفن همراه متصل به اینترنت.

اتصال از دستگاه به چاپگر - از طریق شبکه یا کابل USB برقرار شد.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت که دارای سیستم عامل با نسخه‌های زیر است:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 و بالاتر

در iOS 13 یا جدیدتر، چاپگر را با استفاده از Apple Airprint راه اندازی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 یا بالاتر

ویندوز 10 نسخه 1809 یا بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با Apple AirPrint تنظیم یا پیکربندی کنید.


اخرین حرف

HP Smart Program یک برنامه کاربردی برای چاپگرهای اچ پی است. این برنامه امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را فراهم می کند. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده در سال 2010 و بعد از آن از برنامه هوشمند HP پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و سپس بر اساس این مقاله برنامه HP Smart را نصب کنید.

مشاهده متن کامل: https://avafarhang.com/what-is-hp-smart/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 754
  • بازدید ماه : 754
  • بازدید سال : 52,870
  • بازدید کلی : 98,724