loading...

مخزن

ورق های فولادی توانسته اند سهم بازار قابل توجهی را برای خود به دست آورند. این ورق به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا دارای مزایای زیادی است و عمر مفید بالایی دارد. از این رو صنعتگران در بخش

مخزن بازدید : 301 شنبه 27 آبان 1402 زمان : 13:05 نظرات (0)


ورق های فولادی توانسته اند سهم بازار قابل توجهی را برای خود به دست آورند. این ورق به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا دارای مزایای زیادی است و عمر مفید بالایی دارد. از این رو صنعتگران در بخش های مختلف از آن بسیار استفاده می کنند. یکی از بخش‌های صنعتی که از انواع خاص ورق فولادی استفاده می‌کند، صنعت مرتبط با محصولات تزئینی است. ورق های مورد استفاده در صنعت به ورق های فولادی تزئینی معروف هستند. در این مقاله از مهفا می خواهیم در مورد استفاده از ورق های دکوراتیو استیل و هر آنچه که باید در مورد این ورق بدانید صحبت کنیم.

ورق فلزی تزئینی چیست؟

ورق استیل تزیینی را باید از نوع خاصی از ورق استنلس استیل دانست. به این نوع ورق ورق فولادی یا ورق استنلس استیل می گویند. ورق فولادی اساساً یک آلیاژ فولاد کم کربن است که از نیکل، کروم، منگنز و سایر عناصر استفاده می کند. هر یک از این عناصر می توانند ویژگی ها، خواص و کاربردهای ورق های فولادی را تحت تاثیر قرار دهند. ورق استیل دارای خاصیت منحصر به فردی است که در برابر خوردگی، سایش و زنگ زدگی مقاوم است و می توانید سال ها بدون کوچکترین مشکلی از آن استفاده کنید. علاوه بر این، این آلیاژها دارای سطحی براق با روکش فلزی جذاب هستند.

از آنجایی که ورق فولادی تزیینی نیز نوعی ورق استنلس استیل است، تمامی خواص و ویژگی های این آلیاژها را به خود اختصاص داده است. همانطور که از نام آن پیداست استفاده از ورق های فولادی برای ساخت مصنوعات تزئینی و محصولاتی است که می تواند فضاهای داخلی و خارجی را زیبا کند. امروزه انواع ورق های استیل تزئینی به صورت ورق یا رول در بازار موجود است. ضمناً این ورق ها مبنای تولید انواع لوله و پروفیل فولادی می باشند.

انواع ورق های فولادی تزئینی از نظر کیفیت ظاهری

بسته به کاربرد و کیفیت ظاهری ورق فولادی تزئینی می توان آن را طبقه بندی کرد. از مهم ترین انواع ورق های فولادی تزئینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق فولادی آینه

این ورق استیل دکوراتیو دارای سطحی کاملا صاف و صیقلی، یکنواخت و براق است که می تواند نور را مانند آینه منعکس کند. البته سطح پرداخت و انعکاس اعمال شده بر روی سطح ورق به درجات مختلف با تکنیک های پرداخت. از این رو استفاده از ورق های فولادی تزئینی آینه ای در ساخت آثار تزیینی و تزیینی بسیار افزایش یافته است. می توانید با کمک سطح صاف و صیقلی آن جذاب ترین طرح های هندسی را خلق کنید و از جذابیت تصویری آن در محیطی مجلل و شیک استفاده کنید.

ورق فولادی مات

اگر علاقه ای به بازتاب نور و براق بودن سطح به کار رفته در فضا ندارید، می توانید از پنل های استیل مات استفاده کنید. این نوع ورق از کیفیت بصری بالایی برخوردار بوده و یکی از رایج ترین انواع ورق فولادی تزیینی می باشد. یکی از مهمترین مزیت هایی که استفاده از پنل های فولادی دکوراتیو برس خورده را افزایش داده است، جلوگیری از اثر انگشت و نیاز به نگهداری بالایی است. عدم توجه به خراش ها و فرورفتگی ها و ناهمواری های ظاهری را به این موارد اضافه کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که تا چه حد می توان از پانل های فولادی مقاوم در برابر یخ زدگی استفاده کرد. امروزه از این ورق ها در لابی، آسانسور و مکان های عمومی پرتردد استفاده می شود. کیفیت ظاهری این ورق ها حسی مدرن و امروزی به ساخت می دهد.

ورق فولادی خراشیده

یکی دیگر از انواع ورق های فلزی تزئینی، ورق فلزی موج دار است. این سری شباهت زیادی به صفحه فلزی مات دارد و تفاوت آن در کیفیت سطح این صفحه است. بنابراین در مقایسه با صفحات تزئینی مات، صفحه فلزی برس خورده انعکاس کمتری خواهد داشت. از این رو این نوع بشقاب در کاربردهای تزئینی و در مواردی که هدف استفاده کنندگان از آن کاهش میزان نور است، کاربرد فراوانی دارد. از طرفی به دلیل کیفیت و سختی ویژه بالا در برابر اثر انگشت و آلودگی های محیطی به خوبی مقاوم هستند و ضایعات فلزی هم در فضای باز و هم در داخل خانه قابل استفاده است.

ورق فولادی مهر شده

یکی از ورق های تزئینی استیل که بازخورد بسیار مثبتی از مشتریان داشته است ورق استیل طرح دار است. همانطور که از نام ورق مشخص است، سطح ورق دارای طرح های متفاوت و جالبی است که به روش های مختلف حک شده است. از این رو استفاده از ورق های فولادی تزئینی با نقش و نگار متنوع شده است و می توان از آن برای ساخت صفحات تزئینی، مجسمه، نمای ساختمان و ... استفاده کرد. صنعتگران می توانند به کمک روش های مختلف خط کش، طرح های چوب، دانه، گل، چرم، ابر و باد را روی این ورق های فولادی حک کنند.

توگلی پولات پلیتاس

توری فلزی دارای سوراخ هایی است که بسته به سفارش مشتری در اندازه های مختلف ساخته می شود. نام دیگر توری تزئینی فلزی قلع است. توری فلزی تزیینی علاوه بر امکان استفاده در مصارف دکوراتیو، می تواند در صنایع مختلف به عنوان هدف یا ماده اولیه برای تولید وسایلی مانند لوازم آشپزخانه و ... استفاده شود که با کمک این نوع رنگ آمیزی فلزی، شما می تواند نورپردازی خاصی را اجرا کند. با نوآوری و خلاقیت می توان کاربردهای زیادی را با این ورق ها متصور شد.

ورق فولادی رنگی

نوع دیگر ورق استیل تزئینی ورق استیل رنگی است. لازم به ذکر است که ورق رنگ می تواند مشبک، طرح دار، براق و ... باشد. اما ورق های استیل دکوراتیو رنگی تنوع بالایی دارند و می توان آنها را در دسته بندی جداگانه قرار داد. از مهم ترین ورق های استیل رنگی تزئینی می توان به طلایی، نقره ای، مشکی، مسی، آبی، قرمز، دودی و غیره اشاره کرد.

کاربرد ورق فولادی تزئینی

ورق های فولادی تزیینی به دلیل مزایای ویژه ای که دارند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، آنها اغلب در ساخت و ساز، صنعت مبلمان و در مهندسی عمومی استفاده می شوند. انواع ورق های فولادی تزیینی را می توان در نمای ساختمان ها و سازه های مختلف مانند نیمکت، طاق، سالن و ... استفاده کرد که البته لازم به ذکر است که استفاده از این ورق ها در آسانسورها نیز به یکی از جذاب ترین ها تبدیل شده است. انتخاب ها به عنوان مثال برای ساخت درب، نمای بیرونی و داخلی آسانسور از ورق فولادی تزئینی استفاده می شود. از این نوع فیلم در دکوراسیون داخلی واگن های قطار، مترو و اتوبوس تا قایق ها و کشتی های لوکس نیز استفاده می شود.

اما این تنها بخشی از کاربرد فلز تزئینی در صنعت است. از این ورق ها می توان برای ساخت تجهیزات در صنایعی مانند مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و غیره استفاده کرد. البته از انواع کاغذهای تزیینی می توان در آشپزخانه های خانگی و صنعتی استفاده کرد و برای تولید انواع ظروف و سرویس های آشپزخانه استفاده کرد.

گریدهای اصلی ورق های فولادی تزئینی

ورق های فلزی تزئینی در گریدها و آلیاژهای مختلف در بازار موجود است. این کلاس می تواند مستقیماً بر مشخصات فنی و کاربرد فلز و از طرفی قیمت آن تأثیر بگذارد. از کلاس های مهم و عمده فلزات تزیینی می توان به استیل 304، 316 و 430 اشاره کرد که تفاوت این طبقات از نظر لغت و روش فنی بسیار زیاد است. ورق های فولادی 304 و 316 ورق های فولادی آستنیتی هستند که خاصیت مغناطیسی ندارند و آهن ربا را جذب نمی کنند. از این رو به آن ورق فولادی نچسب نیز می گویند. ورق 304 مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارد و برای مصارف عمومی انتخاب خوبی است. ورق 316 مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد و برای محیط های با رطوبت بالا و ساحلی توصیه می شود. در حالی که ورق فلزی تزئینی درجه 430 یکی از ورق های فلزی است که توسط آهنربا جذب می شود. کاغذهای 430 ارزان هستند و قابلیت فنی محدودی دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 742
  • بازدید ماه : 742
  • بازدید سال : 52,858
  • بازدید کلی : 98,712