loading...

مخزن

به عنوان یک دانشجو یا محقق، احتمالاً بارها واژه پارافراسی را شنیده اید، اما معنی آن را نمی دانید. شما می توانید یک متن را خودتان بازنویسی کنید، اما نمی دانید چه کاری انجام داده اید، به این می گویند تر

مخزن بازدید : 17 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 زمان : 12:30 نظرات (0)


به عنوان یک دانشجو یا محقق، احتمالاً بارها واژه پارافراسی را شنیده اید، اما معنی آن را نمی دانید. شما می توانید یک متن را خودتان بازنویسی کنید، اما نمی دانید چه کاری انجام داده اید، به این می گویند ترجمه.

بازنویسی یکی از مهارت های ضروری برای همه پژوهشگران، دانشجویان، تولیدکنندگان محتوا و به طور کلی برای کسانی است که به نوعی درگیر نوشتن هستند. چرا که ترجمه نکردن متون می تواند منجر به سرقت ادبی شود.

در این مقاله به بررسی دقیق سرقت ادبی، پیامدها و تعاریف آن می پردازیم. همچنین با نرم افزارهای مورد استفاده برای جلوگیری از سرقت ادبی آشنا خواهیم شد.

سرقت ادبی؟

زمینه، علم و فناوری سرقت ادبی یا سرقت ادبی به معنای کپی برداری از ایده ها و نوشته های دیگران بدون شناسایی منبع است. به عبارت دیگر، اگر سهوا یا عمداً اثر دیگری را به نام خود بازنشر دهید، مرتکب کلاهبرداری شده اید.

سرقت ادبی انواع مختلفی دارد، اما بیشتر سرقت ادبی مربوط به کارهای مکتوب، به ویژه کارهای علمی است. همچنین انواع و اقسام سرقت ادبی در کارهای علمی وجود دارد که به شرح زیر است.

انواع سرقت ادبی

پنج کلمه یا بیشتر از منبع را بدون استفاده از علامت نقل قول کپی کنید

خرید تمام یا بخشی از یک مقاله

استفاده از نظرات دیگران بدون ذکر منبع

کپی برداری از آثار علمی شما (خود سرقت علمی)

انتشار یک اثر به دو یا چند زبان مختلف با ادعای متفاوت بودن

عواقب دزدی چیست؟

تقلب در مقالات علمی نه تنها جایگاه علمی شما را زیر سوال می برد. در عوض می تواند منجر به رد یا رد نوشته ها و مطالعات محققان شود. زیرا امروزه بسیاری از مجلات و موسسات تحقیقاتی حساسیت بالایی نسبت به کمپین نشان می دهند.

برای جلوگیری از سرقت ادبی، متن خود را با نرم افزار تشخیص سرقت ادبی بررسی کنید. از جمله این نرم افزارها می توان به iThenticate، Turnitin و Plagiarism Checker X اشاره کرد. این نرم افزارها گزارشی از درصد شباهت متن شما با سایر منابع تهیه می کنند. بر اساس گزارش این نرم افزار، جملاتی را که شباهت بالایی دارند تغییر یا بازنویسی کنید.

برای بازنویسی هر متنی، باید نحوه نقل قول، نقل قول و بازنویسی متن را بدانید. به عبارت دیگر، این مجموعه از عملیات را پارافراسی می نامند.

پارافراسی (سرقت علمی) چیست؟

ترجمه در لغت به معنای بازنویسی است. در واقع، وقتی ایده‌ها و اطلاعات منابع دیگر را به زبان خودتان بیان می‌کنید، در حال تفسیر کردن هستید. در نقل واژگان، نویسنده با استفاده از کلمات و عبارات خود، مطالب را به گونه ای متفاوت بیان می کند.

هدف از پارافریز چیست؟

برقراری ارتباط نه تنها یک عادت بد است، بلکه بخشی ضروری از نوشتن مقاله، کتاب و سایر آثار دانشگاهی است. به عنوان مثال، در مقالات دانشگاهی، محقق باید از اطلاعات یافته ها و نتیجه گیری سایر محققین در بخش مقدمه و بحث برای ارائه تحقیقات خود و توضیح یافته های خود استفاده کند. در غیر این صورت مقاله پذیرفته نخواهد شد. همچنین توصیف آثار غیر آکادمیک مانند محتوای وب سایت های مختلف بسیار مهم است. خلاصه نکردن پست های وبلاگ می تواند به ارزش پست پایین و رتبه پایین صفحه منجر شود.

تفاوت متون بازنویسی شده انگلیسی و فارسی

هر فردی که به زبان مادری خود تسلط داشته باشد می تواند یک جمله را به روش های مختلف بیان کند. بنابراین، ترجمه متون انگلیسی برای فارسی زبانان کار دشواری است. زیرا فارسی زبانان معمولاً فقط با اشکال ابتدایی و محدود جمله سازی آشنا هستند. در نتیجه تغییر جملات بدون آسیب رساندن به معنای آنها کار ساده ای نیست.

البته رونویسی متون فارسی کار پیچیده ای نیست. تغییر ساختار و لحن جملات فارسی برای فارسی زبانان آسان است. اما در مورد قوانین نوشتن داستان متفاوت است. نقطه گذاری، املا و فاصله

زبان انگلیسی املای تقریبا ثابتی دارد و چندشکلی کلمات به ندرت و فقط در کلمات مختلف مشاهده می شود. اگرچه نه تنها بسیاری از واژه های فارسی به دو صورت نوشته می شوند، بلکه واژه های مرکب، اسم جمع، صفت و مضارع، پسوند و پیشوند نیز به صورت های مختلف نوشته می شوند.

همانطور که گفته شد، بازتولید هر متنی فارغ از زبان، چالش هایی دارد. استفاده از نرم افزار parafreeze یکی از راه حل های رفع این مشکلات است.

نرم افزار ترجمه متن انگلیسی

انواع مختلفی از نرم افزارهای ترجمه انگلیسی وجود دارد، از رایگان تا پولی. برخی از این نرم افزارها ممکن است تنها برخی از خدمات را به صورت رایگان ارائه دهند. برای دسترسی به امکانات ویژه این نرم افزار باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

در زیر بهترین نرم افزار بازنویسی کلمات انگلیسی را ارائه می دهیم که می تواند به شما در فرآیند بازنویسی کمک کند. اما در نظر داشته باشید که استفاده از این نرم افزار به تنهایی ممکن است به نتایج دلخواه منجر نشود. زیرا زمانی که صحبت می کنید، درک و تسلط بر زبان انگلیسی از همه مهمتر است.

نرم افزار گرامر

Grammarly در درجه اول یک جستجوگر املا و دستور زبان آنلاین است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمامی اشتباهات موجود در متن مقاله خود را پیدا کنید.

مرور قضاوت ها، تاکید بهتر، تصحیح جملات و تصحیح جمله دیدن صحیح جمله یکی دیگر از ویژگی های گرامری است. این ویژگی ها Grammarly را به زیرمجموعه ای از نرم افزارهای مکالمه تبدیل می کند.

Grammarly را می توان به عنوان یک نرم افزار مستقل در سیستم عامل مک استفاده کرد. همچنین می توانید افزونه Grammarly را برای Microsoft Word در ویندوز نصب کنید.

این نرم افزار در نسخه های رایگان و پریمیوم پولی موجود است. نسخه رایگان Grammarly گرامر و املای کلمات را به صورت آنلاین بررسی می کند. با این حال، نسخه پولی دارای تعدادی ویژگی مختلف است، از جمله موارد زیر:

دزدی را بررسی کنید

کلمات و جملات مناسب تری را پیشنهاد دهید

تعاریف و مترادف ها را با دوبار کلیک کردن ببینید.

امکان اضافه کردن کلمات به فرهنگ لغت شخصی شما

قوانین گرامر توضیح داده شده است

آمار کارایی را از طریق ایمیل دریافت کنید

خبر خوب در مورد Grammarly این است که سایت های ایرانی نسخه پولی Grammarly را با هزینه اندک ارائه می دهند.

نرم افزار QuillBot

Quillbot یکی دیگر از نرم افزارهای قدرتمند پارافریز است. با استفاده از این نرم افزار می توانید جملات متنی را تنها با یک کلیک تغییر دهید.

استفاده از نرم افزار Quillbot آسان است. فقط متن مورد نظر را در قسمت وارد کنید. سپس روی دکمه "Quill It" کلیک کنید تا ترجمه شود. به طور پیش فرض، Quillbot از حالت استاندارد برای بازنویسی جملات متنی استفاده می کند. در حالت استاندارد، تعادل بین تغییر متن و حفظ معنی حفظ می شود.

مانند Grammarly، Quillbot در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود و برخی از ویژگی های پرمیوم فقط در نسخه پولی موجود هستند. در نسخه پولی Quillbot نیز می توانید از گزینه های Grammarly و Creative استفاده کنید. دو گزینه دیگر وجود دارد: "نظر" و "پیشنهاد". استفاده از این گزینه ها به شما امکان می دهد طول جملات را بهینه کنید و متن را بیشتر تغییر دهید.

نرم افزار بازنویسی جملات زنجبیلی

Ginger Sense Refresher نرم افزاری با کیفیت برای سیستم عامل های ویندوز، اندروید و iOS است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا با پیشنهاد مترادف ها، کلمات و عبارات بهتر، متن خود را به جذاب ترین شکل ممکن بازنویسی کنید.

نرم افزار Ginger تنها ابزاری برای ترجمه متون انگلیسی نیست. همچنین قابلیت تصحیح و ترجمه متون و همچنین تبدیل متن به گفتار را دارد. Ginger همچنین می تواند به عنوان یک افزونه در مرورگرهای کروم و سافاری نصب شود.

استفاده از زنجبیل کار سختی نیست. به سادگی نرم افزار را به صورت آنلاین دانلود کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس متن را در ویرایشگر Ginger وارد کنید و یک جمله یا تمام متن را برجسته کنید. سپس بر روی دکمه "پارافراسی" کلیک کنید و برنامه بهترین کلمات جایگزین را در متن اصلی پیدا می کند.

برخی از ویژگی های Ginger رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به اشتراک دارند. Ginger یک نرم افزار ترجمه است که بیش از 60 زبان را پشتیبانی می کند. این نرم افزار دارای فرهنگ لغت داخلی است که تعریف کلمات را به همراه مترادف آنها نشان می دهد.

نرم افزار بازنویسی AC

برنامه Essie Rewriter کاملا رایگان است. سازنده این نرم افزار می گوید که هر کسی می تواند از Essie Rewriter از دانش آموزان گرفته تا روزنامه نگاران استفاده کند. این نرم افزار می تواند سرقت ادبی را شناسایی کرده و برای جلوگیری از سرقت ادبی و بهبود نوشتن به نویسندگان توصیه هایی ارائه دهد.

Essie Rewriter دارای دو حالت دستی و اتوماتیک است. در حالت دستی، نرم افزار برای کلمات و جملات مترادف پیشنهاد می کند و نویسنده هر طور که دوست دارد از آنها استفاده می کند. همچنین در این حالت، نویسندگان می توانند تنظیماتی را برای اعمال روی کل متن تعریف کنند.

در حالت خودکار، نرم افزار با استفاده از قالب های پیش فرض، متن اصلی را با کلمات و ساختارهای جدید جایگزین می کند. با استفاده از حالت خودکار، متن ترجمه شده در عرض چند ثانیه آماده خواهد شد.

از معایب این نرم افزار می توان به نیاز به اتصال مداوم به اینترنت، بی توجهی به برخی خطاهای گرامری و عدم ارائه پارافراسی صحیح متن اشاره کرد. البته اکثر نرم افزارهای بازنویسی این محدودیت ها را دارند.

نرم افزار تشخیص دیجیتال اشیاء

نرم افزار Plagiarism Detector یک سرویس کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. برنامه ای جامع که اطلاعات و مقالات را بررسی می کند. با کمک این برنامه می توانید نسخه اصلی متنی را که اضافه کرده اید پیدا کنید.

نرم افزار SmallSeoTools

Smallseotools یک برنامه کاملا رایگان است. با کمک این برنامه می توانید میلیاردها سند را جستجو کرده و موارد مشابه را شناسایی کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,569
  • بازدید ماه : 3,812
  • بازدید سال : 37,036
  • بازدید کلی : 82,890