loading...

مخزن

دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر شما نام آن را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتور بسیار بالاست و

مخزن بازدید : 506 پنجشنبه 18 خرداد 1402 زمان : 8:36 نظرات (0)


دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر شما نام آن را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتور بسیار بالاست و در صورت در دسترس نبودن آن مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ به وجود می آید. دیزل ژنراتور در ایران نیز کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود.

ژنراتور دیزلی

مجموعه دیزل ژنراتور که به نام دیزل ژنراتور یا موتور الکتریکی نیز شناخته می شود، وسیله ای است که برای تولید برق استفاده می شود و ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه با استفاده از سوخت دیزل قادر به ایجاد حرکت چرخشی است و می تواند سوخت دیزل را به برق تبدیل کند. به همین دلیل در مواقع عدم دسترسی به برق شهری و یا خاموشی سراسری از این دستگاه استفاده فراوانی می شود تا نه دسترسی به برق را از دست بدهید و نه با چیزی اشتباه بگیرید.


چند نوع دیزل ژنراتور وجود دارد؟

موتور دیزل یا موتور الکتریکی دارای سه نوع مختلف است که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور آماده بهره برداری

دیزل ژنراتورهای خارج از قفسه که به عنوان دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز شناخته می شوند، در مکان های مختلف به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در هنگام قطع برق، طوفان و سایر رویدادهای ملی استفاده می شوند. از این نوع دیزل ژنراتور در بسیاری از نقاط کشور ما استفاده می شود تا در چنین شرایطی دسترسی به برق قطع نشود. زیرا قطع برق در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها می تواند تا نیم ساعت خطرناک باشد و حتی زندگی را به خطر بیندازد. به همین دلیل برای جلوگیری از چنین حوادثی، چنین فضاهایی باید دارای منبع تغذیه پشتیبان به نام موتور الکتریکی باشند.


دیزل ژنراتور در ایران

با توجه به اینکه قطعی برق مردم در کشور ما به خصوص در فصل تابستان بسیار رایج است، دیزل ژنراتورها در مکان ها و مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این دستگاه برای مردم کشورمان بسیار حائز اهمیت است. بیشترین استفاده از دیزل ژنراتورها در ایران مربوط به موسسات و سازمان هایی از جمله موارد زیر است:

بیمارستان ها

کلینیک ها

مرکز پزشکی

ایستگاه آتشنشانی

سازمان ها و نهادهای دولتی

بانک ها

دفاتر

جاده

ساختمان های بزرگ

توره خا

باغها

زمین کشاورزی

کارخانه ها

پادگان و انبارهای خارج از شهر

مکان های غیر مجاز برای استفاده از برق در شهر

مناطقی که به برق شهری دسترسی ندارند

من...

در واقع می توان گفت در هر مکان و مکانی که نیاز به استفاده از برق بسیار زیاد باشد، قطعا از موتور الکتریکی استفاده می شود.

یک دیزل ژنراتور کوچک

دیزل ژنراتورهای کوچک که به نام دیزل ژنراتورهای قابل حمل نیز شناخته می شوند، اندازه کوچکی دارند، بنابراین می توان آنها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

با توجه به اینکه دیزل ژنراتورهای پرتابل جابجایی راحت تری نسبت به انواع دیگر دیزل ژنراتورها دارند، کاربرد بیشتری نیز دارند و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال: از این نوع موتور برق در هتل ها، مغازه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود، از طرفی می توان از آن برای تلویزیون، کولر، یخچال و ... نیز استفاده کرد. برای عملیات

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتور اصلی نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق مناطق بدون برق شهری استفاده می شود و اغلب به عنوان تامین کننده اصلی برق در این مناطق استفاده می شود. به عنوان مثال: برق کمپ ها، کمپ ها و معادن معمولاً توسط دیزل ژنراتورهای پایه تامین می شود.

مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای زیادی دارد. برخی از مهمترین مزایای استفاده از دیزل ژنراتور عبارتند از:

دسترسی به برق در هنگام قطع برق در سراسر کشور

تامین انرژی الکتریکی لازم برای مکان های مختلف

از بسیاری از مشکلات ناشی از قطع برق جلوگیری کنید

از به خطر افتادن جان انسان ها در هنگام قطع برق جلوگیری کنید

تحرک موتور دیزل و قابلیت جابجایی آن به مکان های مختلف

رنگ های مختلف داشته باشد

امکان تامین برق با توان و ولتاژهای مختلف

امکان تهیه و دسترسی به این دستگاه توسط عموم مردم.

هیچ محدودیتی برای استفاده از دیزل ژنراتور برای مردم وجود ندارد

موجود بودن این دستگاه در ایران

و...



قیمت دیزل ژنراتور چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای هر کسی که قصد خرید آن را دارد مهم است. اما همانطور که در قسمت های بالا اشاره کردیم این واحد انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و قیمت این واحد باید با توجه به نوع دیزل ژنراتوری که قصد خرید آن را دارید تعیین شود. ابتدا باید مشخص شود

علاوه بر این، مسائل دیگری ممکن است بر قیمت موتورهای دیزل تأثیر بگذارد، مانند:

دیزل ژنراتور جدید یا قدیمی

قدرت نیروی یک موتور الکتریکی در طول تولید انرژی الکتریکی است

اندازه و کمیت موتور الکتریکی

نوع موتور الکتریکی

مارک موتور برق

در نظر گرفته شده برای ارائه یک موتور الکتریکی

اندازه سایتی که می خواهید از دیزل ژنراتور استفاده کنید

مغازه موتور سیکلت برقی

لن...



الکترونیک دست دوم جدید؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از نامزدها با آن روبرو هستند. ست دیزل ژنراتور را می توان دست دوم و کارکرده خرید و در صورت نو و بدون مشکل موتور برق خرید آن راحت و مفید می باشد. در هر صورت برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید هنگام خرید بررسی کنید که دستگاه به درستی کار می کند. در این شرایط خرید می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

هزینه دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم کمتر از نو است و می توانید آن را ارزان تر تهیه کنید. معمولاً قیمت این نوع موتور الکتریکی حدود نصف قیمت نوع جدید است و در بودجه مصرفی در این زمینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود. البته توجه داشته باشید که قیمت الکتروموتورهای نو و کارکرده بسته به ویژگی آنها متفاوت است.


اخرین حرف

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور نو یا دست دوم را دارید، می توانید آن را از فروشگاه کاشانی خریداری کنید. کاشانی یکی از بهترین توزیع کنندگان دیزل ژنراتور در کشور می باشد که این امکان را به ما داده است تا مدل های مختلفی را برای مشتریان خود تهیه کنیم. در قسمت های مختلف سایت kashanico.com می توانید با موتورهای دیزلی آشنا شوید و انواع آنها را مشاهده کنید.

مراجعه به منبع:

https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C

http://aftabir.com/reportages/view/4620/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 182
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 727
  • بازدید ماه : 2,970
  • بازدید سال : 36,194
  • بازدید کلی : 82,048