loading...

مخزن

تعمیق آموزش ریاضیریاضی را می توان به عنوان یکی از دروس دشوار وارد کرد. برای قبولی در آزمون ریاضی، باید تمام جوانب مسئله را به دقت بررسی کنید. در ریاضیات خیلی مهم است که به جواب نهایی برسید و اگر بخشی

مخزن بازدید : 376 دوشنبه 02 مرداد 1402 زمان : 14:28 نظرات (0)


تعمیق آموزش ریاضی

ریاضی را می توان به عنوان یکی از دروس دشوار وارد کرد. برای قبولی در آزمون ریاضی، باید تمام جوانب مسئله را به دقت بررسی کنید. در ریاضیات خیلی مهم است که به جواب نهایی برسید و اگر بخشی از سوال را اشتباه حل کنید به جواب صحیح نخواهید رسید و این مشکل می تواند یکی از سخت ترین دلایل این درس باشد.

برای بهبود ریاضی چه چیزی لازم است؟

اقدامات مختلفی برای تقویت ریاضیات لازم است و این کار را نمی توان یک شبه انجام داد. باید با صبر و آرامش و طبق برنامه همیشگی ادامه دهید. اگر در مسئله تسلیم نشدید و به تمرین ریاضی ادامه دادید، باید دانش آموزان و تست های متفاوتی از این کلاس داشته باشید.

اولین قدم در تقویت درس ریاضی مربوط به فعالیت های کلاس ریاضی است:

در کلاس های ریاضی شرکت کنید و هیچ موضوعی را از دست ندهید

اولین قدم در تسلط بر هر موضوعی داشتن یک معلم خوب است، حضور در کلاس و ماندن در کلاس به معلمتان نشان می دهد که شما علاقه مند به یادگیری بیشتر و پیشرفت تحصیلی خود هستید. حضور منظم یادگیری شما را بهبود می بخشد و باید زمان کمتری را برای مطالعه موضوع صرف کنید زیرا یک بار این موضوعات را شنیده و مطالعه کرده اید. و از کسی نپرسید یا امتحان نکنید.

به تدریس معلم ریاضی در کلاس توجه کنید و در فعالیت های کلاسی شرکت کنید

به معلم خود گوش دهید که مفاهیم را توضیح می دهد و در مورد هر قسمتی که با آن مشکل دارید یا متوجه نمی شوید سؤال بپرسید. (زمانی که معلم ریاضی در کلاس مسائل تمرینی را به شما ارائه می دهد، خودتان سعی کنید این مسئله را حل کنید.) با شرکت در فعالیت های کلاسی به معلم خود نشان دهید که دانش آموزی سخت کوش هستید. شرکت در فعالیت های کلاس و توجه به معلم باعث بهبود مهارت های ریاضی شما در خانه می شود و در این تمرین بهتر عمل خواهید کرد. من به ریاضیات علاقه دارم.

برخی از کارهایی که نباید در زمانی که معلم در حال تدریس در کلاس است انجام داد:

نگاه کردن به بیرون از پنجره یا چک کردن تلفن همراه

رویا پردازی

به کارهای روزانه فکر کنید

با سایر دانش آموزان کلاس صحبت کنید

موضوعات دیگر را مطالعه کنید

کلمات معلم را کلمه به کلمه بنویسید

وقتی معلم در حال تدریس است با دقت گوش کنید

عملکرد ضعیف بسیاری از دانش آموزان در طول کلاس:

در کلاس های ریاضی اکثر دانش آموزان می نویسند و می خواهند در حین تدریس آنچه را که معلم می نویسد روی تخته بنویسند و فکر می کنند بهترین کار ممکن را انجام می دهند. این یکی از بزرگترین اشتباهات در کلاس ریاضی است که آنها مفاهیم را درک نمی کنند. در عوض می توانید با اجازه معلم یا معلم ریاضی از ضبط کننده استفاده کنید و معلم را ضبط کنید.

در طول درس با دقت گوش کنید:

واقعیت این است که شما نمی توانید هر چیزی که در طول درس گفته می شود را بنویسید، اما می توانید با گوش دادن به معلم خود مفهوم درس را بهتر یاد بگیرید و یک مرور در خانه در همان روز شما را به یاد کل کلاس می اندازد.

حالا تصور کنید که فقط در حین تدریس بنویسید. چه اتفاقی می افتد؟

در این شرایط شما از توضیحات و تدریس استادتان چیزی یاد نمی گیرید، زیرا همیشه روی نوشتن متمرکز هستید و نمی خواهید حتی یک کلمه را از دست بدهید. فرض می کنیم شما هم تمام نوشته ها را کپی کرده و روی تابلو نوشته اید. میدونی معنی این متن چیه؟ آیا می توانید این قسمت را خودتان در خانه یاد بگیرید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر طول می کشد تا داستان خود را یاد بگیرید و بفهمید؟ فقط اگه بفهمی!

البته همه معلمان و اساتید به شما زمان کافی برای نوشتن خواهند داد:

امروزه علم پیشرفت زیادی کرده است و ما در قدیم نیستیم که معلمان و کارکنان مدرسه دانش آموزان را درک نمی کنند و به نیازهای دانش آموزان چه در مدرسه و چه در کلاس ثبت نام کم توجهی می کنند، پس از تدریس و حل مشکل، معلم زمان کافی برای نوشتن آن را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین اگر می خواهید در ریاضیات نمره و درصد بالایی کسب کنید، در حالی که معلمتان در حال صحبت و توضیح است از نوشتن خودداری کنید.

به تمرین ها و مثال هایی که در کلاس حل می شود توجه کنید:

هر مشکلی که معلم برای شما حل می کند برای توضیح و حل آن زمان می برد. این مشکلات بدون شک اساس چیزهایی هستند که باید در امتحان حل کنید. برخی از سوالات حل شده در کلاس را می توان به همان روش در یک امتحان یا تست تکرار کرد. برخی از نمونه های حل شده نیز با اندکی تغییر در امتحان ظاهر می شوند.

با توجه به اهمیت این بخش، وظایف زیر به شما ارائه می شود:

در حالی که معلم شما برای حل سوال توضیح می دهد، با دقت گوش دهید و از انجام کارهای دیگر خودداری کنید

هنگام توضیح و حل مشکل از تایپ کردن خودداری کنید.

هر قسمتی را که متوجه نشدید بپرسید و از معلم خود بخواهید دوباره آن را توضیح دهد

خجالتی نباشید و نگران سوال پرسیدن نباشید

در زمان تعیین شده توسط معلم خود به حل کامل و صحیح سوال فکر کنید.

بعد از رفتن به خانه، چرخه سوالات حل شده را مرور کنید.

پس از بررسی، فرم استعلام کاغذی دیگری بنویسید و خودتان به آن رسیدگی کنید.

از نگاه کردن به پاسخ خودداری کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا سوال را خودتان حل کنید.

پاسخ خود را با پاسخ معلم مقایسه کنید. اگر درست متوجه شدید عالیه ولی اگه در هر مرحله اشتباه کردید ببینید مشکلتون کجاست و مطالعه کنید و دوباره سعی کنید سوال رو حل کنید.

بهترین راه برای بهبود کتاب ریاضی در خانه همین امروز مرور آن است، باید از خواندن مسائل و تمرین ها پرهیز کنید، به همین دلیل باید بدون دیدن پاسخ مسائل و تمرین ها، حل آن ها را در خانه شروع کنید تا مغز شما برگردد و اطلاعات را یکپارچه کند.

به تمریناتی که به عنوان تمرین و تکلیف اضافی دریافت می کنید توجه کنید:

حتی در دانشگاه نیز بسیاری از معلمان و اساتید غیر از مثال هایی که در کلاس درس حل می کنند، تمرین ها و سوالاتی را برای حل کردن در خانه به شما می دهند، اینها سوالاتی هستند که نباید به راحتی از آنها عبور کنید و قطعا این سوالات یا سوالات مشابه را در امتحان خود خواهید دید.

با توجه به اهمیت این بخش، برای کسب امتیاز و درصد بالا، دستورالعمل های زیر را مطالعه و دنبال کنید:

درس های داده شده را پس از بازگشت به خانه مطالعه کنید.

مثال های حل شده را در کلاس انجام دهید و مراقب باشید که با چشم به جواب نگاه نکنید و حتما دست خود را روی خودکار نگه دارید.

مثال های حل شده در کلاس را روی یک برگه دیگر بنویسید و خودتان بدون نگاه کردن به پاسخ آنها را حل کنید.

تمرین های مورد نیاز را با کمک کتاب درسی معلم خود حل کنید.

دوباره تمرینات را به تنهایی و بدون کمک از جایی حل کنید و از آن احساس خوبی داشته باشید.

اگر مشکلی دارید، قبل یا بعد از کلاس با معلم خود تماس بگیرید

اگر در درس مشکلی دارید یا در موضوعی عقب مانده اید، خارج از کلاس با معلم خود صحبت کنید، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از تأخیر این است که به محض احساس مشکل به او اطلاع دهید و از او بخواهید دوباره درس را برای شما توضیح دهد.

ریاضی مانند یک زنجیره است (مثل حلقه های یک زنجیره متصل شوید)

درس ریاضی حالت زنجیره ای دارد، بیشتر مطالب به هم مرتبط هستند، یعنی اگر یک قسمت را یاد نگیرید، یادگیری قسمت بعدی سخت تر می شود، پس تا ریاضی را متوجه نشدید، کلاس را ترک نکنید!

گام دوم در تقویت ریاضی

در گام اول در مورد بایدها و نبایدهای کلاس صحبت کردیم تا ریاضیات شما بهتر شود و در این مرحله دوم برای بهبود ریاضیات و افزایش نمره و درصد شما در مورد افزایش ساعت مطالعه و حل تمرین و اهمیت این موارد می نویسیم.

اگر اکنون در حال خواندن این مقاله هستید، دانش آموز موفقی هستید، حتی اگر در ریاضیات ضعف داشته باشید. شما اینجا هستید زیرا به دنبال راه حلی برای حل مشکلات مطالعه خود هستید، بنابراین با افزایش زمان مطالعه و انجام تمرین بیشتر مشکلی نخواهید داشت.

شما نمی توانید تمام شب ریاضی یاد بگیرید:

ریاضیات هم مثل جغرافیا یا علوم دینی درسی نیست که شب قبل از امتحان بخوانی و نمره قبولی بگیری. برای درک مفاهیم موضوعات مطرح شده در کلاس و حل معادلات و مسائل به زمان نیاز دارید. بنابراین، هر روز زمانی را برای حل ریاضیات اختصاص دهید. این بخش مطالعه کتاب های درسی، کتاب های تست و تمرین، کلاس درس و آزمون های جامع را توصیه می کند.

چند مرحله دیگر، برای گرفتن نمره 20 و 100٪ در ریاضی:

نظریه محقق مؤثر

برخی از محققان بر این باورند که برای پیشرفت قابل توجه در ریاضیات برای هر ساعت کلاس سه ساعت تکلیف ضروری است. آنها این روش را روشی بسیار مفید برای تقویت آنچه در کلاس آموخته اید می دانند. بعد از تمرین نترسید و این عادت را حفظ کنید.

همان روز درس همان روز را بخوانید

تصور کنید دفتر و کتاب خود را بعد از درس ریاضی تا جلسه بعد ببندید! شاید برخی از شما این شغل را تجربه کرده باشید. این یک فاجعه بزرگ ریاضی است که آنها را صدها مایل از موفقیت دور می کند. پس از رفتن به خانه برای استراحت و خوردن درست، درس آموخته شده در آن روز را مطالعه کنید و مثال ها را دوباره برای خودتان کار کنید. این کار اطلاعات را در ذهن شما پاک می کند و ادامه کار را برای شما آسان تر می کند.

بالاخره تو هستی و هستی.

به جمله بالا خوب فکر کنید. این یک اصل اساسی در تمام جنبه های زندگی انسان است. در هر شغلی، در هر موقعیتی، چه موفق باشید چه شکست، در نهایت خودتان هستید. یادگیری ریاضی هم به همین صورت است و معلم شما همیشه در کنار شما نیست و باید با تمرین، تمرین و تکرار مطالب را وارد کنید. پس دوست خوبم وظیفه اصلی شما درس خواندن است، 3، و می توانید با برقراری ارتباط با دانش آموزان دیگر، به خودتان، 3، 0 درصد کمک کنید. آنچه نابینایان را متمایز می کند، یادگیری، تمرین و سخت کوشی شماست. بلافاصله با خواندن نام خدا شروع کنید. اگر الان نه؟ سپس هنگامی که؟؟؟؟؟

مباحث مربوطه را در کتاب درسی بیش از یک بار بخوانید ریاضیات موضوع پیچیده ای است، بنابراین تعجبی ندارد که کتاب های ریاضی متراکم هستند، پس از یک بار خواندن، نمی توان مطالب را به طور کامل درک کرد، بنابراین کتاب های درسی موجود را به طور مکرر مطالعه کنید و مثال ها و تمرین هایی را که در آنجا وجود دارد بدون نگاه کردن به پاسخ آنها حل کنید. تست ها

مراجعه به منبع: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-tajrobi/ریاضی-دهم-تجربی/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 330
  • بازدید ماه : 330
  • بازدید سال : 52,446
  • بازدید کلی : 98,300