loading...

مخزن

اگر به دنبال ترفندهای عیب یابی کارتریج HP هستید، مقاله زیر مفید خواهد بود. دستگاه های کپی و چاپگرها با استفاده از مواد مصرفی (جوهر یا تونر) کار می کنند. این مواد در ظرفی به نام کارتریج نگهداری می شوند

مخزن بازدید : 744 دوشنبه 29 آبان 1402 زمان : 15:47 نظرات (0)


اگر به دنبال ترفندهای عیب یابی کارتریج HP هستید، مقاله زیر مفید خواهد بود. دستگاه های کپی و چاپگرها با استفاده از مواد مصرفی (جوهر یا تونر) کار می کنند. این مواد در ظرفی به نام کارتریج نگهداری می شوند. اگر کارتریج مشکل داشته باشد، فرآیند تثبیت مواد روی کاغذ به درستی انجام نمی شود و در نتیجه دستگاه چاپ بی کیفیتی خواهد داشت. برخی از کاربران پس از پر کردن کارتریج HP با دستگاه و فرآیند چاپ با مشکل مواجه می شوند.

هر یک از این مشکلات ناشی از مشکل در یکی از قطعات کارتریج است و باید در اسرع وقت برطرف شود. البته این طبیعی است که در اولین باری که بعد از شارژ کارتریج چاپ می کنید، مشکل چاپ داشته باشید. شما می توانید این مشکلات را با کمک متخصصان تعمیر چاپگر حل کنید. در ادامه، ترفندها و راه هایی را  به شما آموزش می دهیم تا مشکلات کارتریج hp را حل کنید و پرینتر یا دستگاه کپی خود را بدون مشکل کار کنید.

مشکل کارتریج درام

یکی از مهم ترین و در عین حال مشکل ساز ترین قسمت های کارتریج قطعه ای به نام درام است. درام به کارتریج کمک می کند تا بهتر کار کند. اگر یک خط عمودی بسیار نازک و مستقیم در تمام طول صفحه دیدید، به احتمال زیاد مشکل از درام است. در این حالت درام خراشیده می شود و هیچ راهی برای تعویض آن وجود ندارد. لکه های مکرر نیز نشان دهنده مشکل در عملکرد درام است.

نقاطی که به صورت خطوط افقی روی صفحه تکرار می شوند، لکه های چاپگر در سراسر صفحه، خطوط نازک در فواصل منظم، "اثر لاستیکی" خاکستری در سمت راست یا چپ صفحه و غیره. آنها نشان می دهند که چاپگر درام از کار افتاده است یا. دستگاه کپی. تمیز کردن یا تعویض کارتریج چاپگر ممکن است مشکل کارتریج HP را حل کند.

خطای خالی کارتریج

یکی از مهم ترین مشکلات کارتریج های اچ پی و سایر مارک ها خطاهای خالی است. به طور کلی، بیشتر خطاهای دستگاه کپی یا چاپگر HP مربوط به کارتریج های چاپ است. هنگامی که سطح منابع موجود در کارتریج به کمتر از حد معینی می‌رسد، دستگاه شروع به تولید کدهای خطا می‌کند.

بهتر است به محض مشاهده این کد، کارتریج HP را دوباره پر کنید. به یاد داشته باشید که اگر دستگاه کپی یا چاپگر شما برای مدت طولانی با کارتریج خالی کار کند، احتمال خرابی آن بسیار زیاد خواهد بود.

برد کارتریج لیزری اچ پی

یکی دیگر از مشکلات کارتریج های اچ پی که گاهی اوقات کاربران مشاهده می کنند، رگه های روی دستگاه است. این مشکل معمولا در کارتریج های لیزری ایجاد می شود و معمولاً به دلیل افتادن خطوط روی درام یا آلودگی این قطعه ایجاد می شود. ممکن است با آهنربا مشکل داشته باشید که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در هر صورت رگه های روی کارتریج لیزری اچ پی مشکلی است که به کاربر نشان می دهد یکی از قطعات کارتریج از کار افتاده است. این موضوع باید در اسرع وقت و به صورت تخصصی حل شود. در غیر این صورت می تواند منجر به خرابی کارتریج شود و هزینه های زیادی را برای کاربر به همراه داشته باشد.

علائم خرابی لامپ کارتریج

قبلاً اشاره کردیم که خرابی آهنربا یکی از مشکلات کارتریج های HP است. توسعه دهنده مغناطیسی و صفحه مغناطیسی دو بخش بسیار مهم کارتریج های چاپگر و دستگاه کپی هستند که به ذخیره و آزادسازی بار الکتریکی کمک می کنند. چاپ محو شده، چاپ تیره یا بیش از حد سیاه، علائم رنگی مکرر، خطوط سفید در صفحه چاپ شده، یا خطوط عمودی در صفحه چاپ شده، همگی نشانه های معیوب کارتریج مغناطیسی هستند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، چاپگر یا دستگاه کپی مغناطیسی HP شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. در چنین شرایطی بهتر است با یک تکنسین مجرب در تعمیر چاپگر و دستگاه کپی در آوافرهنگ تماس بگیرید.

سفارش کارتریج HP در محل

یکی از اقداماتی که به کاهش مشکلات HP و سایر مارک های کارتریج کمک می کند، شارژ سریع دستگاه است. اگر تونر به موقع و قبل از انقضای تونر قطع شود، دستگاه کپی یا چاپگر بهتر کار می کند و می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. برخی از کاربران زمان کافی برای مراجعه به تعمیرگاه را ندارند. از طرفی برخی از دستگاه های کپی و پرینتر بسیار سنگین هستند و جابه جایی آنها آسان نیست.

شارژ کارتریج اچ پی در محل سرویس تعیین شده توسط نمایندگی اچ پی مرکز سخت افزار ایران انجام می شود. طبق این سرویس نیازی نیست دستگاه را به تعمیرگاه ببرید. تیم تعمیر چاپگر اچ پی به آدرس مورد نظر شما ارسال می شود. سپس بسته به مدل دستگاه، اقدامات لازم برای شارژ کارتریج را انجام خواهند داد. برای بهره مندی از خدمات این طرح کافیست با نمایندگی مجاز اچ پی تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 325
  • بازدید ماه : 325
  • بازدید سال : 52,441
  • بازدید کلی : 98,295