loading...

مخزن

بسیاری از مبتلایان به میگرن، به خصوص آنهایی که سال ها از سردردهای ناتوان کننده رنج می برند، معتقدند رژیم غذایی افراد مبتلا به میگرن باید با سایرین متفاوت باشد و فرد مبتلا به میگرن باید رژیم غذایی متفا

مخزن بازدید : 99 یکشنبه 24 دی 1402 زمان : 15:26 نظرات (0)


بسیاری از مبتلایان به میگرن، به خصوص آنهایی که سال ها از سردردهای ناتوان کننده رنج می برند، معتقدند رژیم غذایی افراد مبتلا به میگرن باید با سایرین متفاوت باشد و فرد مبتلا به میگرن باید رژیم غذایی متفاوتی داشته باشد. اجتناب کردن. برای درمان میگرن به فرازطب مراچعه نمایید.

شکلات، پنیر و قهوه از رایج ترین غذاهایی هستند که باعث میگرن می شوند. با این حال، نتایج آزمایش‌های بالینی ممکن است برای عموم مردم قابل تعمیم نباشد، و ممکن است غذاهایی که باعث سردرد می‌شوند، پس از مصرف مکرر باعث حملات میگرنی نشوند.

از سوی دیگر، غذاها یا نوشیدنی‌هایی که به تسکین میگرن کمک می‌کنند، ممکن است حمله را متوقف کنند یا از پیشرفت آن جلوگیری کنند، اما این امکان نیز وجود دارد که پس از چند بار مصرف، اثری نداشته باشند. با این حال، اگر از میگرن رنج می برید، قطعا مفید و جالب خواهد بود که بدانید میلیون ها نفر از افراد مبتلا به میگرن از چه رژیم غذایی پیروی می کنند.

بنابراین، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با هم بحث کنیم که از چه غذاهایی برای درمان سریع میگرن اجتناب کنید و چه غذاهایی می توانند به کاهش اثرات میگرن کمک کنند.

آیا غذاهای حاوی منیزیم برای درمان میگرن مفید هستند؟

مکمل های منیزیم به عنوان یک درمان رایج برای سردردهای میگرنی در نظر گرفته می شوند. در واقع درد مداوم ناشی از میگرن باعث می شود مغز بیش از حد معمول فعال و حساس شود و این افزایش حساسیت نقش زیادی در پیشرفت میگرن دارد.

منیزیم به عنوان نگهبان سلولی برای این سلول های عصبی عمل می کند. اگر منیزیم بیش از حد وجود داشته باشد، دروازه های سلول بسته می شود و از فعال شدن یا حساس شدن سلول های عصبی جلوگیری می کند. وقتی سطح منیزیم کاهش می یابد، دروازه های سلولی باز می شود و یون ها (مانند سدیم، پتاسیم و کلسیم) یا مواد شیمیایی (مانند گلوتامات) می توانند خواص فیزیولوژیکی نورون های دخیل در میگرن را تغییر دهند.

برای درمان میگرن چه بخوریم؟

یک رژیم غذایی خوب برای میگرن، رژیمی غنی از منیزیم است که به نظر می رسد در تسکین سردردهای میگرنی موثر باشد. در ادامه به غذاهای مفید برای میگرن های عصبی می پردازیم.

اسفناج برای میگرن

اسفناج (به خصوص اسفناج با برگ سبز تیره) یکی از غذاهایی است که می تواند به درمان میگرن کمک کند و سرشار از منیزیم است. یک فنجان اسفناج پخته شده یک راه عالی و آسان برای افزایش مقدار منیزیم در رژیم غذایی شما است.

اگر اسفناج پخته شده را دوست ندارید، پیشنهاد می کنیم اسفناج را با تخم مرغ در صبحانه، اسفناج خام را در سالاد برای ناهار و اسفناج سرخ شده را با سیر برای شام مخلوط کنید.

کلم و میگرن

کلم نیز یکی از غذاهای مناسب برای میگرن های عصبی است و سرشار از منیزیم و فیبر است و جزء منظم یک رژیم غذایی سالم محسوب می شود. اگر ترجیح می دهید کلم پیچ را خام بخورید اما سختی آن شما را اذیت می کند، به سادگی برگ ها را با آب لیمو بمالید و اجازه دهید تا یک ساعت نرم شود.

روش دیگر استفاده از کلم پیچ، استفاده از آن در سالاد یا کباب است. برخی از کلم پیچ کبابی با پاستا استفاده می کنند.

کلم پیچ، خردل و چغندر برای میگرن

از جمله مواد مفید برای میگرن، کلم سبز، خردل و شلغم سرشار از منیزیم است که تنوع خوبی در رژیم غذایی بیماران میگرنی ایجاد می کند. افزودن این سبزیجات برشته یا آب پز به پاستا یا سوپ می تواند جایگزین بسیار خوبی برای خوردن آنها باشد.

بادام برای تسکین میگرن

بادام سرشار از منیزیم، چربی های سالم و فیبر است. می توان آن را به صورت خام، سرخ شده یا مخلوط با شیر مصرف کرد. اگر آجیل دوست ندارید، بادام هندی منبع بسیار خوبی از منیزیم است.

آووکادو برای میگرن

آووکادو سرشار از منیزیم و چربی های سالم است. آووکادو را می توان به صورت خام در سالاد، ساندویچ یا همراه با تخم مرغ استفاده کرد.

توجه داشته باشیدکه آووکادو برای برخی می تواند باعث میگرن شود، به خصوص اگر بیش از حد رسیده باشد. آووکادوهای رسیده سرشار از تیرامین هستند و برخی از غذاهای غنی از تیرامین می توانند باعث میگرن شوند.

تیرامین یک آمینو اسید است که بیشتر افراد می توانند آن را مصرف کنند. با این حال، اگر کمبود آنزیم مونوآمین اکسیداز دارید یا از داروهای ضد افسردگی خاصی استفاده می کنید، ممکن است روند تجزیه مهار شود.

شکلات تلخ برای میگرن

تحقیقات نشان می دهد که فشار خون بالا با میگرن مرتبط است. به عبارت دیگر، درد می تواند باعث استرس شود و استرس می تواند فشار خون فرد را بالا ببرد. خوردن شکلات تلخ می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

شکلات تلخ سرشار از فلاوانول ها (مواد شیمیایی گیاهی که خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد) است.

اما یک رژیم غذایی جدی برای میگرن باید سختگیرانه تر باشد زیرا شکلات تلخ و کافئین می توانند غذاهای بد میگرنی باشند و باعث سردرد شوند. شکلات تلخ همچنین کالری و چربی اشباع شده بالایی دارد.

ماهی برای میگرن

از نظر تغذیه مناسب برای درمان میگرن، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ممکن است به کاهش شدت و دفعات حملات میگرن در برخی بیماران کمک کند.

دانه کتان برای میگرن

از جمله غذاهای مفید برای سردرد و درمان های گیاهی میگرن می توان به غذاهای حاوی دانه شاهدانه اشاره کرد. این دانه های ریز منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 و منیزیم هستند. از آنجایی که دانه های شاهدانه هضم نمی شوند، باید آسیاب شوند.

یک قاشق غذاخوری کنجاله بذر کتان حاوی 3 گرم فیبر است که به تعادل قند خون و کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

زنجبیل برای درمان میگرن

زنجبیل را می توان به عنوان جوشانده برای میگرن استفاده کرد. نوشیدن چای زنجبیل به درمان سردرد کمک می کند، از سوی دیگر، زنجبیل را می توان به عنوان یک افزودنی غذایی اضافه کرد. در برخی از مطالعات، گزارش شده است که زنجبیل می تواند به اندازه سوماتریپتان، که نوعی داروی سردرد میگرنی است، موثر باشد. اما همه نباید زنجبیل بخورند و محدودیت های زیادی برای مصرف آن وجود دارد.

برای درمان میگرن چه چیزی نخوریم؟

اکنون که می دانیم چه چیزی برای میگرن مفید است، گام بعدی این است که برای بهبود سردردهای میگرنی به سراغ غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنیم، می پردازیم.

محصولات پخته شده با مخمر

از محصولات تهیه شده با مایه خمیر می توان به کیک شیرین، شیرینی، دونات و انواع کیک اشاره کرد. به طور کلی، اجتناب از انواع کربوهیدرات ها می تواند بدن را قوی تر کند.

انواع پنیر حاوی تیرامین

برخی از پنیرها مانند پنیر چدار، پنیر فتا موزارلا پارمزان و پنیر سوئیسی سرشار از تیرامین هستند و همانطور که در بالا ذکر شد تیرامین باعث سردردهای میگرنی می شود.

برخی از سبزیجات، روغن ها و میوه ها

برخی سبزیجات (مانند پیاز، نخود، لوبیا، ذرت، کلم و گوجه فرنگی)، محصولات سویا (میسو، تمپه، سس سویا)، برخی میوه ها (مانند مرکبات، موز، تمشک، آلو، پاپایا، انجیر، خرما و آووکادو). و زیتون می تواند میگرن را بدتر کند.

سایر محرک های میگرن

برای درمان میگرن علاوه بر قرص میگرن خارجی غذاهای مضر برای میگرن عبارتند از:

محصولات لبنی (مانند ماست و کفیر)

شکلات

آجیل

سرکه

افزودنی های غذایی (مواد شیمیایی اضافه شده به غذا برای افزایش طعم یا تازه نگه داشتن آن برای مدت طولانی تری)

مونو سدیم گلوتامات (حفاظت از محیط زیست)

مواد شیمیایی مانند نیترات ها و نیتریت های موجود در گوشت های فرآوری شده.

آسپارتام (نوشیدنی های گازدار)

درمان میگرن با طب سنتی

طب سنتی گیاهان خاصی را برای درمان سردردهای میگرنی تجویز کرده است که برخی از آنها عبارتند از:

گیاه بابونه (Tanacetum parthemium)

سایبان گیاهی (Petasites hybridus)

گیاه نعناع (Mentha x Balsemia)

گونه بید یا سالیکس (Salix spp)

زنجبیل (Zingiber officinale)

سنبل الطیب (Valeriana officinalis)

دانه گشنیز (Coriandrum sativum)

گیاه دونگ کوی (Angelica sinensis)

روغن اسطوخودوس (Lavandula angustifolia)

رزماری (Rosmarinus officinalis)

Tilia spp.

(Тлы (وسایل نقلیه زرهی)

پیچ امین الدوله (Lonicera japonica)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,081
  • بازدید ماه : 579
  • بازدید سال : 33,803
  • بازدید کلی : 79,657