loading...

مخزن

یکی دیگر از نگرانی های مهاجران به ترکیه وضعیت بیمه در ترکیه است. آنها می خواهند بدانند که به عنوان یک صادرکننده در ترکیه به چه بیمه هایی نیاز دارند و چگونه می توان هر یک از آن بیمه های ضروری را دریافت

مخزن بازدید : 14 چهارشنبه 29 فروردین 1403 زمان : 9:46 نظرات (0)


یکی دیگر از نگرانی های مهاجران به ترکیه وضعیت بیمه در ترکیه است. آنها می خواهند بدانند که به عنوان یک صادرکننده در ترکیه به چه بیمه هایی نیاز دارند و چگونه می توان هر یک از آن بیمه های ضروری را دریافت کرد؟ در همین راستا در این مقاله شرکت مهاجرتی به دو بیمه ترکی برای اتباع خارجی یعنی بیمه سلامت ترکیه و بیمه خانه در ترکیه پرداخته می شود.

بیمه سلامت ترکیه

1- بیمه درمانی چیست؟

شاید بدانید بیمه درمانی چیست، اما برای معدود افرادی که نمی دانند بیمه چیست و مزایای آن چیست، خوب است بدانند این بیمه چیست.

بیمه درمانی بیمه ای است که به شما امکان می دهد هزینه های بیمارستان را کاهش دهید یا حتی آن را به صفر برسانید. بسته به نوع درمانی که این نوع بیمه در کدام بیمارستان ها پوشش می دهد، می توانید برای پوشش هزینه های درمان بیمارستانی به شدت به آن اعتماد کنید. در قانون اساسی ترکیه همه حق استفاده از امکانات اجتماعی و بهداشتی را دارند. سپس می گوید که افراد بدون توجه به نژاد، مذهب، جنسیت، دیدگاه های سیاسی، موقعیت اقتصادی و اجتماعی حق درمان در ترکیه را دارند.

2- آیا گرفتن بیمه درمانی ترکیه برای اتباع خارجی اجباری است؟

بله، هرکسی که می خواهد در ترکیه بماند باید این بیمه درمانی را دریافت کند. البته اجباری شدن بیمه درمانی برای مهاجران موضوعی در سال های گذشته نبوده، اما در سال های اخیر مقامات ترکیه تصمیم گرفته اند که بیمه درمانی را برای مهاجران اجباری کنند. حقیقت این است که این بیمه برای مهاجران بسیار مفید است. در عین حال همه سعی می کنند سالم باشند و از بیماری ها دور بمانند اما گاهی بیماری ها و حوادثی پیش می آید و بهتر است این بیمه را داشته باشید.

بیمارستان ها و خدمات عمومی پزشکی در ترکیه در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده اند و از این نظر می توان گفت که خرید بیمه ترکیه یک مزیت برای استفاده از خدمات پیشرفته پزشکی ترکیه است. خوشبختانه هزینه های درمان در ترکیه کمتر از اروپای غربی است. همچنین توجه داشته باشیم که این بیمه در ترکیه برای همه کسانی است که می خواهند به طور موقت یا دائم در ترکیه زندگی کنند - یعنی کسانی که می خواهند در ترکیه شرکت ثبت کنند یا می خواهند در ترکیه کار کنند و در ترکیه خانه بخرند. - مهم.

3- بیمه درمانی در ترکیه چه خدمات درمانی را پوشش می دهد؟

خوشبختانه اکثر خدمات پزشکی در ترکیه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. مهمترین خدمات درمانی تحت پوشش بیمه سلامت به شرح زیر است:

درمان سرپایی

پذیرش در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

پذیرش در بیمارستان

وقت ملاقات پزشک. ویزیت دکتر

سازمان

صدمات ناشی از تصادفات، از جمله تصادفات

دارو بخر

خدمات آزمایشگاهی، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر آی و غیره.

شیمی درمانی

دیالیز

4- چه نوع بیمه درمانی در ترکیه وجود دارد؟

می توان گفت در ترکیه سه نوع بیمه درمانی وجود دارد. نوع اول بیمه درمانی دولتی است که توسط شرکت های خصوصی پذیرفته می شود. این بیمه برای کسانی است که در شرکت های ترکیه کار می کنند. این شرکت به کارکنان خود بیمه درمانی دولتی ارائه می کند. البته هرکسی که در ترکیه شرکت ثبت کرده یا در این کشور سرمایه گذاری کرده باشد می تواند از این نوع بیمه استفاده کند.

نوع دیگر بیمه خصوصی است که شرکت های خاصی می توانند از آن استفاده کنند. این بیمه برای کسانی که خواهان اقامت کوتاه مدت یا طولانی در ترکیه هستند گزینه مناسبی است. اکثر ایرانیان مقیم ترکیه از این نوع بیمه استفاده می کنند به جز کسانی که در ترکیه کار می کنند و اقامت دریافت کرده اند.

دسته سوم بیمه دانشجویی است. این بیمه برای کسانی است که در یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند. شایان ذکر است دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه و در نتیجه اخذ مسکن دانشجویی هستند نیاز به بیمه درمانی برای اتباع خارجی دارند و اخذ این بیمه برای آنها ضروری است. برای خرید بیمه مهاجرتی ترکیه 2024 با ما تماس بگیرید.


بیمه خانه در ترکیه

یکی دیگر از انواع بیمه برای اتباع خارجی یا مهاجران در ترکیه بیمه خانگی است. اما برخلاف بیمه درمانی، این بیمه اجباری نیست. البته ترکیه یک بیمه داخلی به نام بیمه زلزله دارد. هنگام خرید خانه باید بیمه زلزله خریداری شود و در واقع این بیمه ضروری است اما بیمه خانه ترک و بیمه خانه ترک که در ادامه توضیح داده خواهد شد نیازی نیست. البته این بیمه مزایای زیادی دارد که توصیه می شود در صورت اخذ اقامت ترکیه از آن استفاده کنید.

1- بیمه خانه در ترکیه شامل چه مواردی می شود؟

البته پاسخ به این سوال بستگی به شرکتی دارد که از آن بیمه خریداری می کنید، اما به طور کلی موارد زیر تحت پوشش شرکت های بیمه در ترکیه است:

اطمینان از اقامت دائم

خسارت انفجار

سیستم های گرمایشی با روغن خانه نشت می کند

نشت از مخازن

آسیب ناشی از سقوط، تیر چراغ برق و غیره

خسارت فرونشست زمین

نرخ ارز [بستگی به شرکت دارد]

2- آیا اثاثیه منزل شامل بیمه منزل در ترکیه می شود؟

معمولاً اینطور نیست. اکثر شرکت ها فقط خانه و وسایل مربوط به آن را بیمه می کنند اما در ترکیه بیمه خاصی به نام "بیمه مبلمان منزل" وجود دارد که در صورت تهیه می توانید لیستی از مبلمانی که نیاز به بیمه دارند تهیه کنید و قیمت آنها را نیز تعیین کنید. ، مربوط به شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. این شرکت ها معمولا مبلمان را در برابر سرقت، آتش سوزی و حتی آسیب بیمه می کنند.

3- حق بیمه خانه در ترکیه چقدر است؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا معیارهای زیادی برای تعیین حق بیمه وجود دارد که از متراژ خانه گرفته تا شرکت بیمه کنار خانه شروع می شود. اما به طور متوسط ​​می توان گفت که برای یک آپارتمان دو خوابه در یک محله متوسط، حق بیمه حدود 200 یورو در سال است. می بینید که حق بیمه خانه در ترکیه بسیار ارزان است و بنابراین ما 100% توصیه می کنیم در صورت خرید خانه در ترکیه، بیمه خانه را در ترکیه خریداری کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله به دو نوع بیمه مهم برای اتباع خارجی یا مهاجران در ترکیه پرداخته ایم. توصیه می کنیم این دو بیمه را در یک روز یا احتمالاً در هفته اول اقامت در ترکیه دریافت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,067
  • بازدید ماه : 565
  • بازدید سال : 33,789
  • بازدید کلی : 79,643