loading...

مخزن

مخزن بازدید : 223 یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 زمان : 10:35 نظرات (0)


پس از ورود به دانشگاه، دانشجویانی هستند که از رشته تحصیلی خود یا شرایط دانشگاه راضی نیستند و قصد تغییر رشته یا نوع دانشگاه خود را دارند. برخی از دانشجویان شرایط لازم را می پذیرند و رشته تحصیلی خود را به مقاطع بالاتر مانند مقطع کاردانی یا کارشناسی ارشد یا دکتری تغییر می دهند.

خیلی ها تصمیم به ترک دانشگاه گرفته اند، اما با شرایط و ضوابط انصراف، حذف از کنکور سراسری یا ادامه تحصیل و مجازات های انصراف آشنا نیستند. بنابراین در این مقاله تمامی شرایط مربوط به چاپ در دانشگاه های مختلف اعم از تمام وقت، عصر، آزاد، خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی را فرا می گیریم.

سیاست لغو روزانه دانشجو

خروج از دانشگاه برای دانشجویان روزانه بیش از سایر دانشجویان در دوره های عصر، آزاد و دوره های مشابه اهمیت دارد. زیرا انصراف از دوره عادی ممکن است منجر به انصراف دانشجو از کنکور سراسری بعدی شود. در صورت انصراف دانشجو از دانشگاه به دلیل عدم آگاهی از قوانین ممکن است با مشکلاتی مانند از دست دادن رشته تحصیلی خود، نداشتن مجوز تحصیل برای آقایان، هزینه اضافی و ... مواجه شود.


شرایط محرومیت برای دانش آموزان روزانه

پذیرفته شدگان دوره تمام وقت و دانشجوی ترم 1 یا 2 یعنی سال اول تحصیلی بر خلاف سال قبل از تحصیل مستثنی نیستند. در سال‌های گذشته، اگر این افراد می‌خواستند شانس خود را با کدهایی غیر از دروس عادی امتحان کنند، باید تا زمانی که سازمان سنجش اعلام می‌کرد (معمولاً 29 اسفند ماه سال جاری) از دروس عادی انصراف می‌دادند. در سال جدید این قانون کنار گذاشته شد و افراد می توانستند پس از قبولی در رشته انتخابی خود از دانشگاه انصراف دهند.


شرایط انصراف بدون حذف از دوره روزانه

در صورتی که فردی که در دوره حضوری پذیرفته شده است بخواهد به دلیل نارضایتی از دوره حضوری انصراف دهد، می تواند طبق مقررات این قانون از دوره حضوری در هر یک از بندهای زیر انصراف دهد. آژانس ارزیابی سال این افراد باید قبل از شروع دوره ثبت نام دانشگاه با سازمان سنجش تماس بگیرند و در صورت موافقت سازمان سنجش، از شرکت در کلاس های تمام وقت برای سال تحصیلی بعد محروم می شوند.


واجد شرایط انصراف از دانشگاه آزاد، عصرانه، مستقل، غیرانتفاعی، منشور و علمی کاربردی؛

دانشجویانی که در دانشگاه های غیر روزانه تحصیل می کنند هیچ تبعیضی یا محدودیتی برای خروج از دانشگاه ندارند. اگر این افراد را در محل مورد نظر خود و در زمان ثبت نام دانشگاه بپذیریم از محل قدیمی خارج شده و در محل جدید پذیرفته شده ثبت نام می کنند. شرایط ذکر شده در کلیه دوره های غیر روزانه مانند عصرانه، خود راهنما، رایگان، پیام نور، غیرانتفاعی و حرفه ای مشترک است. البته جایگاه آقایان از نظر رویه های اجباری متفاوت است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

قوانین سیستم کوئست پس از خروج آقایان

طبق قوانین سازمان وظیفه عمومی، مردان بالای 18 سال مجاز به دوبار انصراف از دانشگاه هستند، اما تنها در اولین انصراف اجازه ادامه تحصیل خواهند داشت. در صورت انصراف دوم تا یک سال فرصت دارند خود را به سازمان دولتی معرفی کنند. این افراد در صورت معافیت از خدمت سربازی مانند معافیت کفالت، معافیت پزشکی و یا دریافت کارت پایان خدمت مشمول شرکت در آزمون ورودی و ادامه تحصیل خواهند بود. دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل را دارند توجه داشته باشند که مجاز به انصراف از تحصیل نیستند و بیش از یک بار از معافیت تحصیلی از دیپلم تا دکترا استفاده می کنند.



مجازات انصراف از دانشگاه

جریمه انصراف از دوره های تمام وقت و پاره وقت بسته به نوع دانشگاه متفاوت است. در دانشگاه های تمام وقت، هزینه انصراف ممکن است بر اساس ترم جاری محاسبه شود. حتی ممکن است جرایم انصراف توسط واحد مالی دانشگاه و بسته به شرایط دانشجو کاهش یابد. جریمه ها در ادامه این مقاله به طور کامل بررسی خواهند شد.



جریمه لغو دوره روزانه

در دانشگاه دولتی صرف نظر از اینکه دوره تحصیلی روزانه یا شبانه باشد، میزان جریمه متفاوت است. واحد مالی دانشگاه در طول روز رشته تحصیلی، مقطع، محل تحصیل، ترم تحصیلی و وضعیت دانشجو را تعیین می کند.



جریمه های انصراف از دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در صورت انصراف از دانشگاه بر اساس ترم تحصیلی باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنند که در مقاطع مختلف متفاوت است.

کمک هزینه تحصیلی: (تعداد ترم های ثبت نام شده -4) * (نصف شهریه پایه)

کارشناسی پیوسته: (تعداد ترم های ثبت نام شده - 4)* (نیم شهریه)

مقطع کارشناسی پیوسته (تعداد ترم های پذیرفته شده -8)* (نصف شهریه پایه)

دکتری حرفه ای (دامپزشکی): (تعداد ترم های ثبت نام شده - 12)* (قسمت مقطع ابتدایی)

دکتری حرفه ای (دندانپزشکی، پزشکی عمومی و داروسازی): آموزش پایه کلیه پایه های باقی مانده دروس تحصیلی تا مقطع تحصیلی

جریمه انصراف از دانشگاه پیام نور غیرانتفاعی عصرگاهی پردیس خودگردان

در دوره غیرانتفاعی شبانه پیام نور دانشجویان در صورت انصراف باید 1.5 برابر شهریه ثابت یک ترم را پرداخت کنند. در دانشگاه علمی کاربردی از دانشجو شهریه ثابت و در دانشگاه خودگردان برای کل ترم باقی مانده شهریه ثابت دریافت می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://pourdastmalchi.net/

مخزن بازدید : 164 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 زمان : 9:20 نظرات (0)

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

با نصب نرم افزار HP Smart بر روی رایانه یا تلفن همراه شما، کارهایی مانند چاپ، کپی، فکس و اسکن را می توان به راحتی به صورت بی سیم انجام داد. این سند جزئیات نصب و پیکربندی چاپگرهای HP با استفاده از برنامه HP Smart را شرح می دهد.



HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار چاپ اصلی اچ پی است که قبلاً با نام HP All-in-One شناخته می شد. HP Smart اساساً برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار خود هستید و نیاز به پرینت یا اسکن مستقیم فایل ها از طریق چاپگر خانگی خود دارید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل های مورد نظر را به آسان ترین شکل اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این برنامه در برنامه های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP به شما امکان می دهد با استفاده از برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت، اشتراک‌گذاری و چاپ از چاپگرهای سازگار HP استفاده کنید.


برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید چاپگر HP خود را به راحتی راه اندازی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس، از این برنامه برای تنظیم چاپگر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که با نصب برنامه HP Smart تمامی درایورهای لازم برای چاپ و اسکن را نیز نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا آیپد، ویندوز و مک در دسترس است.

برنامه HP Smart را نصب کنید.

Android، Apple iOS یا iPadOS شما؛ دانلود برنامه HP Smart برای سیستم عامل های ویندوز و مک برای این منظور می توانید از این برنامه در اندروید 123hp.com برای Apple iOS یا iPadOS استفاده کنید. می توانید HP Smart را برای Windows - Microsoft Store و HP Smart for Mac - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد که با یک حساب مایکروسافت وارد شوید تا از این برنامه در دستگاه مورد نظر استفاده کنید، می توانید این کار را با استفاده از حساب خود انجام دهید یا برای ادامه روی "No Thanks" کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید VPN خود را غیرفعال کنید.

اگر برای اولین بار است که برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر باید یک حساب HP ایجاد کنید.



چاپگر را از طریق برنامه HP Smart فعال کنید

چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را برای اتصال آن به رایانه یا تلفن همراه خود دنبال کنید.


1- مراحل زیر را برای راه اندازی چاپگر خود در شبکه Wi-Fi خود دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

رایانه یا Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه خود متصل شوید. اگر رایانه از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را موقتاً جدا کرده و در حین تنظیم از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP بتواند چاپگر را در حین تنظیم هوشمند پیدا کند.

برای رایانه های ویندوزی، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

پس از راه‌اندازی HP Smart برای iOS یا Android، سرویس موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را با استفاده از موقعیت مکانی شما شناسایی کند و در حین راه‌اندازی راه‌حل‌هایی ارائه دهد.



2- برنامه HP Smart App را باز کنید

اولین باری که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر شما را شناسایی و راه اندازی کند. دستورالعمل ها را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، برای جستجوی چاپگر روی Add Printer کلیک کنید. دستورالعمل های داده شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات وای فای را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه لمسی یا منو، منوی Wireless یا Setup را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس روی Restore Network Settings کلیک کنید.



برای چاپگرهای بدون صفحه لمسی یا منو، حالت Wi-Fi RESET را در چاپگر HP خود وارد کنید تا با فشار دادن دکمه های روی چاپگر، تنظیمات پیش فرض را بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل های داده شده را به دقت دنبال کنید تا نصب پرینتر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید.

از صفحه اصلی برنامه HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات آن را حل کنید.

برای چاپ، روی تنظیمات چاپ صفحه برنامه کلیک کنید موردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.



عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از یک سند یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر اسکن شده را چاپ یا ذخیره و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای عکس گرفتن از اسناد یا عکس ها استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس، سند مورد نظر خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

برای مدیریت چاپگر، روی تصویر چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات را تغییر دهید و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه، Customize Times را در پایین صفحه (برای اندروید یا iOS) یا در تنظیمات برنامه (ویندوز یا مک) انتخاب کنید.

تشخیص و عیب یابی. اگر با چاپگر خود مشکل دارید، عیب یاب تعبیه شده در برنامه HP Smart برای رایانه های Windows یا Mac را اجرا کنید.

چاپ در هر مکانی: زمانی که از خانه دور هستید، به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi متصل هستید از چاپگر خود استفاده کنید.

میانبرها: برای تکمیل کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شد.

فکس موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر فکس ارسال کنید.



برای راه اندازی چاپگر با برنامه HP Smart به چه چیزهایی نیاز دارم؟

یک چاپگر HP که با برنامه HP Smart سازگار است.

کامپیوتر یا تلفن همراه متصل به اینترنت.

اتصال از دستگاه به چاپگر - از طریق شبکه یا کابل USB برقرار شد.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت که دارای سیستم عامل با نسخه‌های زیر است:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 و بالاتر

در iOS 13 یا جدیدتر، چاپگر را با استفاده از Apple Airprint راه اندازی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 یا بالاتر

ویندوز 10 نسخه 1809 یا بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با Apple AirPrint تنظیم یا پیکربندی کنید.


اخرین حرف

HP Smart Program یک برنامه کاربردی برای چاپگرهای اچ پی است. این برنامه امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را فراهم می کند. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده در سال 2010 و بعد از آن از برنامه هوشمند HP پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و سپس بر اساس این مقاله برنامه HP Smart را نصب کنید.

مشاهده متن کامل: https://avafarhang.com/what-is-hp-smart/

مخزن بازدید : 819 جمعه 25 فروردین 1402 زمان : 15:42 نظرات (0)


پلاستیک به عنوان ماده ای تعریف می شود که حاوی یک جزء ضروری از مواد آلی با وزن مولکولی بالا است. همچنین به عنوان پلیمرهای زنجیره های کربنی طولانی تعریف می شود. اتم های کربن به صورت زنجیره ای به هم متصل می شوند و زنجیره های بلند در مولکول ها تولید می شوند.

پلاستیک در سال 1846 توسط شیمیدان مشهور آلمانی کریستین شونبین کشف شد. پلاستیک در واقع به طور تصادفی کشف شد. کریستین هنگام آزمایش در آشپزخانه خود به طور تصادفی مخلوطی از اسید نیتریک و اسید سولفوریک را ریخت. برای پاک کردن محلول (مخلوطی از اسید نیتریک و سولفوریک) پارچه ای برداشت و پس از پاک کردن آن را روی اجاق گذاشت. پس از مدتی، پارچه ناپدید شد و پلاستیک ساخته شد.


مقدمه ای بر پلاستیک

کلمه پلاستیک از کلمه یونانی Plastikos به معنای قالب گیری گرفته شده است. سوخت های فسیلی حاوی ترکیباتی حاوی هیدروژن و کربن (هیدروکربن ها) هستند که به عنوان بلوک های سازنده مولکول های پلیمری طولانی عمل می کنند. این بلوک‌های ساختمانی که مونومر نامیده می‌شوند به یکدیگر متصل شده و زنجیره‌های کربنی طولانی به نام پلیمر را تشکیل می‌دهند.


تولید کننده دستگیره های پلاستیکی

پلاستیک از ترکیبات آلی مصنوعی یا نیمه مصنوعی تشکیل شده است. این ترکیبات زیاد و متنوع هستند، اما همگی خاصیت چکش خواری دارند. این بدان معنی است که می توان آن را به یک فرم جامد خاص تبدیل کرد. پلاستیک خاصیت موادی است که قابلیت تغییر شکل دائمی و بدون شکستگی را دارند. نام پلاستیک نیز از این خاصیت گرفته شده است.

پلاستیک ها عموماً پلیمرهایی با چگالی بالا هستند، اما اغلب حاوی مواد دیگری نیز هستند. آنها معمولاً مصنوعی هستند و معمولاً از مواد پتروشیمی ساخته می شوند. با این حال، نگرانی های زیست محیطی امروزی منجر به افزایش پلاستیک های ساخته شده از مواد بازیافتی مانند پلی لاکتیک اسید از ذرت یا سلولز از الیاف پنبه شده است. پلاستیک ها در طیف گسترده ای از محصولات مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا نسبتاً ارزان، آسان برای ساخت، همه کاره و ضد آب هستند. پلاستیک ها در همه جا از محصولات ساده مانند گیره های کاغذ گرفته تا محصولات پیچیده مانند هواپیما استفاده می شوند.

پلاستیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

پلاستیک در حین حمل و نقل

حمل و نقل ارزان و ایمن مردم و کالا برای اقتصاد ما مهم است، زیرا کاهش وزن خودروها، هواپیماها، کشتی ها و قطارها می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. بنابراین سبک بودن پلاستیک ها آنها را برای صنعت حمل و نقل ارزشمند می کند. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ بروید.



پلاستیک در ساخت و ساز

پلاستیک ها به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند، با نسبت قوی به وزن. دوام مقرون به صرفه این ترکیبی از نگهداری کم و مقاومت در برابر خوردگی است. این باعث می شود پلاستیک یک انتخاب اقتصادی و کارآمد در ساخت و ساز باشد.



کاربردهای برق و الکترونیک

خانه، کار، تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی‌مان کار کنیم و قدرت بازی کنیم. الکتریسیته در پلاستیک در هر جایی یافت می شود. برای ساخت این محصول از واکس اوزون نیز استفاده می شود.



پلاستیک در بسته بندی

پلاستیک ماده مناسبی برای بسته بندی کالا است. پلاستیک جهانی، بهداشتی، سبک، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است. این پلاستیک پرمصرف ترین در جهان است و در بسیاری از کاربردهای بسته بندی از جمله ظروف، بطری ها، طبل ها، سینی ها، جعبه ها، فنجان ها و بسته بندی های تجاری، محصولات کودک و بسته بندی های محافظ استفاده می شود.



مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی:

ثبات

بسته بندی برای کودکان

شرکت BPF Packaging Corporation در آلمان مستقر است



پلاستیک پرینت سه بعدی

به لطف خواص مختلف پلاستیک، می توان از آنها در بسیاری از مناطق مختلف استفاده کرد. از جدیدترین و جالب ترین آنها می توان به زمینه های تولید و پرینت سه بعدی اشاره کرد. یا به این زمینه تقریباً جدید توجه کنید، پلاستیک چاپ شده را می توان در ماشین های چاپ سه بعدی برای اهداف مختلف استفاده کرد. کاربردهای مختلف پلاستیک برای پرینت سه بعدی بسیار هیجان انگیز است. این موارد عمدتاً در آزمایشگاه‌های نمونه اولیه، اسباب‌بازی‌ها، گیربکس‌های مکانیکی، پروتزهای پزشکی و موارد دیگر استفاده می‌شوند.

مهندسان معمولاً مواد پلاستیکی را بر اساس ترکیب شیمیایی ستون فقرات پلیمری و زنجیره های جانبی طبقه بندی می کنند. برخی از گروه های مهم این گروه ها عبارتند از:

اکریلیک

پلی استرها

سیلیکون

پلی اورتان

پلاستیک هالوژن

سایر کاربردهای پلاستیک

خودرو - سپرها، داشبوردها، قطعات موتور، صندلی ها و درها

تولید انرژی - توربین های بادی، پنل های خورشیدی و امواج

مبلمان - ملحفه، مبلمان منزل

دریا - کشتی ها و بادبان ها

داروها و مراقبت های بهداشتی - سرنگ ها، کیسه های بدن، لوله ها، دستگاه های دیالیز، دریچه های قلب، پروتزها و زخم ها

نظامی: کلاه ایمنی، زره بدن، تانک، کشتی های جنگی، هواپیما و تجهیزات ارتباطی



انواع مختلف پلاستیک

بسته به خواص فیزیکی، پلاستیک ها به دو دسته ترموپلاستیک و ترموپلاستیک تقسیم می شوند.

ترموپلاستیک ها: پلاستیک هایی که به راحتی در اثر حرارت تغییر شکل داده و به راحتی خم می شوند. پلیمرهای خطی و ترکیبی از پلیمرهای خطی و پیوندی متقابل در معرض مواد گرمانرم هستند. به عنوان مثال: PVC، نایلون، پلی اتیلن و غیره.

گرما فعالی: پلاستیک هایی که پس از قالب گیری با حرارت دادن نرم نمی شوند. پلیمرهای با پیوند متقابل بالا، پلاستیک های گرماسخت هستند. به عنوان مثال: باکلیت، ملامین و غیره. از باکلیت برای ساخت کلیدهای برق و ملامین برای کاشی های کف استفاده می شود.



اقلام پلاستیکی

پلاستیک ها قوی و انعطاف پذیر هستند.

با گرما و برق بدجوری با آنها رفتار می کردم.

پلاستیک ها بسیار چکش خوار هستند و اشکال و اشکال مختلفی دارند.

در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.

آنها در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند.



بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک بسیار مهم است. اگر پلاستیک به موقع بازیافت نشود، با سایر مواد شیمیایی یا مواد مخلوط می شود که بازیافت را دشوار می کند و به منبع آلودگی تبدیل می شود.

پلاستیک غیر قابل تجزیه است و در اثر عمل حشرات تجزیه نمی شود. برای جلوگیری از این امر، استفاده از پلیمرهای زیستی یا پلیمرهای زیست تخریب پذیر ضروری است.

مطالعه مقاله کامل: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214078-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

مخزن بازدید : 715 شنبه 19 فروردین 1402 زمان : 10:19 نظرات (0)

دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که به شاهزاده خانم خاورمیانه معروف است. این شهر در طول 50 سال گذشته دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده است به طوری که سالانه میلیون ها مسافر از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند. شهر دبی دارای سازه های بسیار منحصر به فردی مانند برج خلیفه، سواحل زیبا، صحراهای تمیز است که در هیچ کجای دنیا شبیه به هم نیستند. قبل از سفر به دبی، باید اصول مهمی را بدانید که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.


آب و هوای شهر دبی در فصول مختلف سال

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از رفتن به دبی باید در نظر گرفت، آب و هوای این شهر است. شهر دبی در قسمت پایین خط استوا قرار دارد و در طول سال به ندرت در این شهر باران می بارد. از این رو این شهر دارای آب و هوای گرم و خشک است و این نوع آب و هوا می تواند برای ساکنان مناطق سردسیر و کوهستانی دردسرساز باشد، زیرا وجود رطوبت زیاد باعث تعریق مداوم می شود. بین بهار و تابستان هوا به حدی گرم می شود که میانگین دمای هوا به 48 درجه سانتی گراد می رسد و تحمل این گرما سخت است.

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا فوریه (آبان تا پایان فوریه) است. دمای هوا در این مدت 20-27 درجه سانتیگراد است و می توانید در سواحل زیبای دبی شنا کنید یا از یک تور بسیار هیجان انگیز در کویر لذت ببرید.



مدت زمان پرواز از تهران به دبی چقدر است؟

یکی از نکات مهمی که قبل از سفر به دبی باید به آن توجه کرد، برنامه پرواز است. برای سفر به دبی می توانید از پروازهای مستقیم تهران به دبی استفاده کنید که 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.


معرفی بهترین هتل های دبی

هتل های زیادی در دبی وجود دارد و قبل از سفر به این شهر باید مناسب ترین هتل را رزرو کنید. دبی تعدادی از مجلل ترین هتل های جهان را دارد و در زیر معروف ترین و مجلل ترین هتل ها را مشاهده می کنید.


هتل برج های جمیرا امارات

هتل جمیرا یکی از هتل های 5 ستاره دبی است. این هتل دارای 400 اتاق و امکاناتی مانند ماهواره، صرافی، باشگاه ورزشی، بهترین رستوران با غذاهای متنوع از نقاط مختلف جهان می باشد. علاوه بر این، هتل جمیرا خدمات شاتل رایگان را برای مسافران به مرکز خرید، مرکز شهر و ... ارائه کرد.

آدرس: امارات، جاده شیخ زاید، برج های امارات



هتل رافلز

هتل لاکچری رافلز یکی از هتل های 5 ستاره دبی با 252 اتاق است. مرکز خرید وافی دبی به این هتل نزدیک است. همچنین فاصله این هتل تا فرودگاه حدود 15 دقیقه می باشد. این هتل رافلز خدمات مسافری مانند سونا، جکوزی، استخر روباز، منوی رژیم غذایی ویژه، خدمات نگهداری از کودکان، سرویس اتاق VIP را ارائه می دهد.

آدرس: دبی، بر دبی، وفی مال، جاده شیخ رشید



اون هتل دبی

یکی از بهترین هتل های 5 ستاره دبی، هتل تاج است که در بخش مرکزی شهر دیره واقع شده است. این هتل دارای 296 اتاق با چشم اندازی زیبا از شهر می باشد. هتل تاج دارای چندین رستوران است که غذاهای بین المللی و بین المللی مانند هندی، انگلیسی، مدیترانه ای، آسیایی و عربی سرو می کنند.

آدرس: دبی، منطقه برج خلیفه



برج العرب جمیرا هاتال

هتل 7 طبقه برج العرب جمیرا منظره ای باشکوه به خلیج فارس دارد. در این هتل 202 اتاق در 27 طبقه و امکاناتی مانند 9 رستوران با غذاهای بین المللی برای مسافران وجود دارد.

آدرس: خیابان جمیرا، دبی، امارات متحده عربی



هتل پارک حیات دبی

هتل پارک حیات یک هتل 5 ستاره با 225 اتاق در دبی واقع شده است. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی دبی 2 کیلومتر است. همچنین می توانید از این هتل به دبی مال و برج خلیفه در 15 دقیقه رانندگی کنید و یا در 30 دقیقه به ساحل دبی بروید. این هتل امکانات رفاهی زیادی برای مسافران دارد.

Osoite: باشگاه قایق‌رانی و گلف دبی



هتل مینا سالم



هتل مینا السلام هتلی 5 ستاره در قلب دبی با 292 اتاق اپلیکیشنی جالب و خاص برای مسافران است. در این هتل اتاق هایی برای افراد دارای معلولیت و افراد مسن وجود دارد.

آدرس: جاده جمیرا، دبی، امارات متحده عربی



راه حل

در این متن سعی شده است نکات مهم قبل از سفر به دبی تایید شود تا مسافران گرامی سفری فراموش نشدنی داشته باشند. اگر مایل به اجاره ماشین در دبی هستید، شرکت معتبر و شناخته شده سعادت رنت برای این منظور مناسب است. اجاره ماشین در دبی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود

مخزن بازدید : 51 جمعه 18 فروردین 1402 زمان : 10:48 نظرات (0)

متن آهنگ پای من احسان دریادل

راهمو کج میکنم رو به تو تا اخم کنی من بشم فدات بشم فدات!♫!
حواسمو پرت میکنم وقتی بهت فکر میکنم نگیره هوات نگیره هوات!♫!
ستاره هارو میچینم تک تکشونو میکنم نذر چشات نذر چشات!♫!
وای اگه بهم نرسیم بی تو دلم میگیره دق میکنه برات دق میکنه برات!♫!
دوس داشتنو میدونی دل منو میشکونی بهتر از هرکسیم ولی تو قدر نمیدونی!♫!
بسپار دلتو دست من همه دردات مال منه همه غم هات مال من روزای خوب پای من!♫!

بیخیالت نمیشم بی کسی این دل من تقصیرته تقصیرته!♫!
قد یه دنیا دور بشی هرجا بری این دل من درگیرته درگیرته!♫!
غرورتو رو میکنی واسه کسی که همه جوره تسلیمته تسلیمته!!♫!♫!
تو که مهربون بودی بد شدنت واسه ی من تقدیرته تقدیرته!♫!
دوس داشتنو میدونی دل منو میشکونی بهتر از هرکسیم ولی تو قدر نمیدونی!♫!
بسپار دلتو دست من همه دردات مال منه همه غم هات مال من روزای خوب پای من!♫!
دوس داشتنو میدونی دل منو میشکونی بهتر از هرکسیم ولی تو قدر نمیدونی!♫!
بسپار دلتو دست من همه دردات مال منه همه غم هات مال من روزای خوب پای من!♫!Musicdel | موزیکدل

https://musicdel.ir/single-tracks/100897/#gsc.tab=0

مخزن بازدید : 72 چهارشنبه 24 اسفند 1401 زمان : 15:28 نظرات (0)


امروزه بسیاری از خانم ها علاقه مند به داشتن صورت شفاف و صاف هستند و می خواهند بهترین و جامع ترین روش ها را بدانند تا همیشه پوستی شفاف و سالم داشته باشند. اما چگونه می توان این آرزو را برآورده کرد؟ آیا تا به حال در مورد پاکسازی پوست شنیده اید؟ به نظر شما چگونه می توان پوست را تمیز کرد؟

پس اگر می خواهید پاسخ اینگونه سوالات را دریافت کنید و ساکن ایلام هستید و تصمیم دارید از بهترین آموزشگاه رنگ در ایلام دیدن کنید، پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با من همراه باشید زیرا تصمیم گرفتم از طریق پاکسازی به شما معرفی کنم. بهترین آموزش پاکسازی پوست و پاکسازی پوست در ایلامو را به شما معرفی می کنم.


منظور از پاکسازی پوست چیست؟دوره فیشیال پوست در اراک

راه های زیادی برای بهبود و رفع مشکلات پوستی در سرتاسر دنیا وجود دارد که در این میان پاکسازی و جوانسازی محبوب ترین هستند. تا حد امکان و داشتن چهره ای سالم و شفاف. البته ناگفته نماند که با پاکسازی و شادابی پوست در بهترین مراکز مراقبت از پوست و یا شرکت در بهترین دوره آموزشی مراقبت از پوست در ایلام به پوست شفافی که می خواهید دست خواهید یافت.


اهداف پاکسازی پوست

حذف سلول های مرده از سطح پوست: با کمک لایه برداری، سطح پوست را تمیز می کنند. توجه داشته باشید که این مرحله بسیار مهم است زیرا در صورت عدم انجام صحیح و حرفه ای می تواند باعث ایجاد برخی مشکلات پوستی مانند التهاب، قرمزی، حساسیت و ... برای مدت طولانی روی پوست بماند.

رفع انواع آلودگی ها و چربی های اضافی پوست: گاهی ممکن است چربی در سطح پوست جمع شده و به تدریج منافذ پوست را مسدود کند. یکی از معایب تجمع چربی ها و ناخالصی ها روی پوست این است که به مرور زمان زمینه ساز ایجاد جوش، آکنه و ... می شوند.

به همین دلیل باید در دوره پاکسازی صورت ایلام، دوره پاکسازی پوست شرکت کنید. سپس می توانید به صورت حرفه ای صورت خود را تمیز کنید، تمام کثیفی ها و چربی اضافی پوست خود را پاک کرده و از طرف دیگر آن را درست کنید. کرم پودری که آکنه و سایر مشکلات پوستی را به صفر می رساند.


گردش خون، آبرسانی و تغذیه را افزایش می دهد

توجه: با داشتن پوست صورت تمیز و سالم می توانید به حفظ زیبایی و اعتماد به نفس خود کمک کنید. بنابراین باید برای نگهداری و نگهداری آن وقت بگذارید تا کاملا تمیز شود. البته فراموش نکنید که این نوع درمان ها باید با دقت انجام شود تا آسیبی به پوست وارد نشود. پس اگر می خواهید روش پاکسازی پوست را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و از توضیحات آن برای مدت طولانی استفاده کنید، پیشنهاد می کنم برای ثبت نام و شرکت در بهترین آموزش پاکسازی صورت در ایلوم با من تماس بگیرید.


فواید پاکسازی پوست چیست؟

تمیز کردن صورت را تمام کنید

روند پیری پوست را کند می کند.

به لیفت و تقویت پوست کمک می کند.

حذف سلول های مرده روی سطح پوست

روشن کننده، جوانسازی و رفع چین و چروک صورت

جای جوش، حتی می تواند رنگ پوست و سیاهی دور چشم را کاهش دهد.

متخصصان پاکسازی پوست از بخور مرطوب برای باز کردن منافذ پوست برای جلوگیری از آکنه، جوش‌های سرسیاه، پیری زودرس پوست، جوش‌های سرسیاه صورت و غیره استفاده می‌کنند.

ماساژ صورت یکی از مراحل پاکسازی است که اگر به درستی انجام شود می تواند گردش خون را افزایش دهد.

پاکسازی پوست فواید زیادی دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می شود. اگر می خواهید در مورد فواید پاکسازی بیشتر بدانید، توصیه می کنم دوره نهایی پاکسازی صورت را در ایلوم انجام دهید.


آیا بعد از اتمام آموزش پاکسازی پوست در ایلام امکان پاکسازی پوست وجود دارد؟

بله، با شرکت در بهترین دوره پاکسازی پوست در ایلام می توانید حداقل هر 3 ماه یکبار پوست خود را به طور کامل و به درستی همانطور که در دوره توضیح داده شده است تمیز کنید.

همانطور که گفته شد پوست یکی از مهم ترین اجزای خارجی بدن هر انسان است که به راحتی می تواند زیبایی ظاهر را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای مراقبت از پوست باید به دو عامل زیر در تمیز کردن صورت توجه کرد:

برای شستشوی صورت و شستشوی صورت به بهترین کلینیک ها و مراکز پوست صورت مراجعه کنید.

در بهترین تمرینات صورت ایلام شرکت کنید و آموزش های تخصصی بگیرید و به پوست خود زندگی سالم، شاداب و شفاف ببخشید.

توجه: در هیچ دوره ای شرکت نکنید. این به این دلیل است که پوست بسیار حساس است و شما نباید هر پیشنهاد و توصیه ای را در مورد آن آزمایش کنید زیرا می تواند اثرات منفی و ناخوشایندی مانند التهاب، حساسیت پوستی و غیره داشته باشد که هیچ کس نمی خواهد. پس اگر می خواهید برای کامل ترین آموزشگاه پاکسازی پوست در ایلام اقدام کنید با من تماس بگیرید تا بیشتر شما را برای عضویت در دوره پاکسازی پوست در ایلام راهنمایی کنم.



بعد از گذراندن دوره چهره در ایلام چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

پس از گذراندن دوره در بهترین آموزش پاکسازی صورت در ایلام می توانید صورت حرفه ای خود را تکمیل کرده و طبق دستورات داده شده پوست و محیط اطراف خود را پاکسازی کنید.

پس از فارغ التحصیلی از بهترین آموزشگاه پاکسازی صورت در ایلام می توانید با بهترین مراکز پاکسازی صورت در ایلام شریک شوید و کسب درآمد کنید.  دوره فیشیال پوست در اردبیل 

مخزن بازدید : 350 دوشنبه 01 اسفند 1401 زمان : 9:41 نظرات (0)

این ملک در منطقه شلمان قرار دارد. شلمان در مسیر لنگرود- رودسر است و از نظر دسترسی موقعیت مناسبی دارد. تمامی مراکز خرید، رفاهی از جمله سوپرمارکت، کافه و رستوران، فروشگاه های زنجیره ای و غیره در دسترس شما قرار دارند.

طراحی این ویلا به گونه ای است که طبقه اول آن به متراژ 218 متر و به صورت نیم دوبلکس است و دو واحد مجزا به متراژهای 110 و 118 متر در طبقه دوم قرار دارد و بعلاوه یک واحد 45 متری که به صورت سرایداری درنظر گرفته شده است.  کل ملک نیز به صورت یکجا به فروش می رسد.

طراحی طبقه اول به گونه ای است که سالن پذیرایی و آشپزخانه در قسمت پایینی و سه اتاق خواب در قسمت بالا قرار دارند. پوشش کف از نوع سرامیک است. در آشپزخانه این واحد دوبلکس کابینت ها از نوع ام دی اف است و گاز رومیزی و هود در آن نصب شده است. سیستم سرمایشی از نوع اسپیلت و سیستم گرمایشی از نوع پکیج و رادیاتور است. این ویلا مجهز به استخر هم می باشد که جزء مشاعات ساختمان است. همچنین قابل ذکر می باشد که ورودی دو واحد بالایی به صورت جداگانه و مجزا از واحد پایینی است.

امتیازات و امکانات این ویلا شامل موارد زیر است: 

سند تک برگhttps://amlakarman.com/property-location/malat-road-apartment-and-house/
آیفون تصویری
درب ضد سرقت
درب ریموت دار
پنجره دو جداره
تراس
انباری
کمد دیواری
 

دسترسی  های این ویلا به صورت زیر است: 

املاک آرمان

فاصله تا لنگرود 10دقیقه
فاصله تا رودسر 5 دقیقه
فاصله تا ساحل 15 دقیقه
 

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم.

جزئیات
شناسه ملک: 5218                                                                                                 مساحت زمین (مترمربع): 500 مترمربع

مساحت ملک (مترمربع): 500 مترمربع                                                                      اتاق ها: 3

قیمت کل (تومان): 20 میلیارد                                                                                  سال ساخت: 1393

وضعیت: برای فروش                                                                                             تعداد کل طبقات: 2

قیمت هر متر مربع (تومان): 40000000

امکانات
آیفون تصویری

استخر

پارکینگ

پکیج و رادیاتور

پوشش کف سرامیکی

درب ضد سرقت

راه جدا

https://amlakarman.com/property-location/langroud-land/

سرویس بهداشتی و حمام ایرانی

سرویس بهداشتی و حمام فرنگی

گاز رومیزی

هود


نمای ساختمان
سنگ

مخزن بازدید : 117 پنجشنبه 06 بهمن 1401 زمان : 8:42 نظرات (0)

متن آهنگ تو چقدر خوبی چرا انقده محبوبی یوسف زمانی

★☆ نم بارونو یه ساحل آرومو خنده های از ته دل باشه ➷♥
★☆ تو چقدر خوبی چرا آنقده محبوبی ➷♥
★☆ میخوام بگم عاشقتم من الان جاشه ➷♥

https://musicdel.ir/single-tracks/207626/

مخزن بازدید : 130 پنجشنبه 29 دی 1401 زمان : 10:01 نظرات (0)

پاکسازی پوست شامل روش های حذف، بخور پوست، بخور بابونه و زنجبیل، ماساژ روغن، ماسک جوانه گندم خیار و شکر است.
خدمات آراستگی و زیبایی - پوستی سالم که فاقد آکنه، جوش و لکه های تیره باشد و برای دیگران روشن و شفاف به نظر برسد. گاهی بر اثر عواملی مانند غذا، آلودگی و مشکلات هورمونی و داخلی، پوست درخشندگی و درخشندگی طبیعی خود را از دست می دهد و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد.
از روش های پاکسازی پوست یا پاکسازی پوست می توان به بخور، روغن پول، استفاده از ماسک و ... اشاره کرد. اولین قدم این است که از خوردن غذاهای ناسالم، سیگار کشیدن و استرس خودداری کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات و نوشیدن آب فراوان به سلامت و شادابی پوست کمک می کند. در زیر ۸ روش طلایی برای تمیز کردن پوست صورت را خواهیم دید. متخصص پوست


1- رفع جوش های سر سیاه
می توانید با فشار دادن بین دو انگشت، دانه های سیاه بزرگ جلوی آینه را بردارید و ادامه دهید تا ریشه سفید کاملاً شسته شود، سپس با پنبه آغشته به الکل سفید ضدعفونی کنید. بسیاری از دانه های سرسیاه کوچک را با دستگاه لایه بردار موجود در سالن های زیبایی از بین ببرید.
این دستگاه مانند چوبی است که روی سر حلقه دارد، پس از کشتن آن با الکل سفید، این حلقه را از پایین به بالا یا در ناحیه بینی یا سایر نقاط صورت به همراه تمام جوش ها روی پوست قرار می دهند. نقطه های سیاه پس از هر بار استفاده حتما این محصول را با فیلتر ضد عفونی کنید.


2- پوست را خوشبو کنید
اسکراب صورت یک درمان ارزان و بسیار موثر برای منافذ مسدود شده و پاکسازی عمومی پوست صورت است. رطوبت و گرما باعث باز شدن منافذ پوست می شود و باعث می شود سموم از زیر پوست خارج شوند. از گیاهانی مانند مریم گلی، زنجبیل، بابونه و رزماری برای بخور استفاده کنید. اولین قدم برای پاکسازی پوست، لایه برداری است. به همین ترتیب از گیاهان ذکر شده در دیگ بخور استفاده کنید و صبر کنید تا قابلمه بجوشد.
پس از آن حوله ای روی سر خود بگذارید و به مدت 20 دقیقه دود کنید تا منافذ پوست کاملا باز شده و جوش های سرسیاه کاملا از بین بروند. سپس صورت خود را به آرامی بشویید و از یک تونر صورت (برای متعادل کردن PH پوست) و یک مرطوب کننده ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) استفاده کنید.
دو بار در هفته از بخور استفاده کنید تا منافذ پوستتان باز شود و پوست جوان‌تر به نظر برسد. برای عطر بهتر می توانید از چای سبز و چوب دارچین نیز در بخور استفاده کنید.


3- خوردن بابونه
اگر می خواهید از شر آکنه و لکه های تیره خلاص شوید، می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک را به آب جوش اضافه کنید. پس از کامل شدن بخور، گل های بابونه را گرفته و به مدت 5 دقیقه روی پوست قرار دهید.
سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، این روش را دو یا سه بار در هفته دنبال کنید تا پوست خود را تمیز کنید.


4- با زنجبیل
این بخورها علاوه بر شفافیت و شادابی پوست، دستگاه تنفسی را نیز تمیز می کنند. به این ترتیب دو قاشق پودر زنجبیل را به دو لیوان آب اضافه کنید و حرارت دهید تا بجوشد. سپس با استفاده از این محلول، حوله ای را روی سر خود بگذارید و آن را بسوزانید. این بخور را به مدت 10 دقیقه انجام دهید. هنگام تهیه بخور، صورت خود را با انگشتان خود ماساژ دهید. در مرحله آخر برای بستن منافذ پوست از خیار رنده شده با آبلیمو به مدت 5 دقیقه روی پوست استفاده کنید و در نهایت پوست را با آب سرد بشویید.


5- پوست را با روغن ماساژ دهید
می توان از روغن زیتون برای ماساژ استفاده کرد. کمی روی انگشتان خود بگذارید و صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول های پوست و پاکسازی پوست کمک می کند.


6- ماسک میکروب آبی
استفاده از ماسک خانگی جوانه گندم برای پاکسازی پوست موثر است برای تهیه این ماسک یک قاشق ماست کم چرب و یک قاشق پودر جوانه گندم را مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بعد از خشک شدن پوست با آب سرد بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید بهتر است قبل از استفاده از این ماسک حداقل 5 دقیقه پوست را با پوست گرم بشویید. 
https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


۷- ماسک خیار با گلاب
خیار را به همراه پوست رنده کنید و یک قاشق گلاب اضافه کنید و سپس به پوست خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد بشویید. پوست را جوان، شاداب و شفاف می کند.


8- استفاده از شکر
شکر مانند یک لایه بردار طبیعی است که بافت های التیام دهنده را بازسازی می کند و منافذ پوست را باز می کند. مقداری پودر قند را با مقداری آبلیمو و مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس صورت خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مخزن بازدید : 56 دوشنبه 26 دی 1401 زمان : 16:41 نظرات (0)

غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام چگونه انجام می‌شود؟ تلگرام از جمله پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیامرسانی است که امکان دانلود و آپلود فایل تا حجم 2 گیگابایت را می‌دهد. البته اگر اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید، این عدد تا مقدار 4 گیگابایت نیز افزایش می‌یابد. با توجه به حجم بالای انتقال تصاویر و فایل‌های مدیا، ممکن است دانلود خودکار آن حجم گوشی‌های شما را به سرعت پر کند. در این مقاله با ما باشید تا به راهنمای کامل غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام در سیستم عامل‌های مختلف ویندوز، اندروید و نیز iOS بپردازیم.

ویژگی دانلود خودکار تلگرام چیست؟
پیش از آنکه با یکدیگر، آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام را مرور نماییم، ابتدا لازم است با ویژگی دانلود خودکار تلگرام آشنا شویم. همانطور که می‌دانید، آپلود تصاویر، داکیومنت‌ها، ویدیو‌ها و بسیاری از فایل‌ها در پیام رسان تلگرام بدون محدودیت امکان پذیر است. با توجه به این ویژگی، تلگرام قابلیت دانلود خودکار فایل‌های رسانه‌ای را در اپلیکیشن خود به صورت خودکار فعال کرده است. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به انتخاب گزینه دانلود، فایل‌های مالتی مدیا به صورت خودکار دانلود شده و برای کاربر به نمایش گذاشته شوند.

تمامی فایل‌های ذخیره شده در این حالت، در مسیری در داخل گوشی و یا بخش Download ها (در کامپیوتر) ذخیره می‌شوند. به طور دیفالت، اگر برنامه تلگرام، چه در نسخه ویندوز یا سایر سیستم عامل‌ها را دانلود کنید، این قابلیت به صورت خودکار برای شما فعال خواهد شد. حال که با این امکان در تلگرام آشنا شدیم، با ما باشید تا به روش‌های غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام بپردازیم.

روش خاموش کردن دانلود خودکار تلگرام در ویندوز
فعال شدن خودکار قابلیت دانلود تلگرام، منجر می‌شود تا به صورت ناخواسته تمامی فایل‌های چندرسانه‌ای بارگیری شود. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این صورت ایجاد می‌گردد، ذخیره سازی حجم زیادی از داده‌ها است که حتی ممکن است بدون ورود به کانال‌ها و گروه‌های مختلف نیز دانلود شده و حجم دیسک یا حافظه داخلی دستگاه شما را پر کند. از سوی دیگر، با مصرف دیتای بیش از حد نیز بسته اینترنت شما در سریع‌ترین زمان ممکن تمام می‌شوند.

برای غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام برحسب سیستم عاملی که دارید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که ابتدا در مورد روش غیرفعال سازی این ویژگی در تلگرام نسخه ویندوز باید گفت:

ابتدا لازم است نرم افزار تلگرام خود را باز کرده و بر روی گزینه سه خط کوتاه در قسمت بالا سمت چپ کلیک کنید.
با زدن این گزینه، منوی سمت چپ باز شده و حال می‌بایست گزینه “Setting” انتخاب شود.
در پنجره باز شده، می‌بایست گزینه‌ای به نام “Advanced” را انتخاب کنید که شما را به بخش پیشرفته تنظیمات هدایت می‌کند.
در این بخش 6 سکشن مختلف وجود دارد که باید سکشن Automatic Media Download بروید. این بخش در قسمت دوم قرار دارد.
حال گزینه In Private Chats را انتخاب کرده و تمامی گزینه‌های آن اعم از Photos، Files، Videos و غیره را خاموش کنید. این کار در سکشن اول منجر به غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام شده و در سکشن دوم منجر به غیر فعال کردن پخش خودکار ویدیوها، گیف‌ها و پیام‌های ویدیویی می‌شود.
همچنین این کار را برای گزینه‌های In groups و نیز In channels نیز انجام دهید.
در هر بخش، شما می‌توانید با فعال نگه داشتن این گزینه‌ها، برحسب اندازه آن فایل، امکان دانلود خودکار و پخش خودکار را داشته باشید.


نحوه خاموش کردن دانلود اتوماتیک تلگرام در نسخه وب
متاسفانه نمی‌توانید از دانلود خودکار رسانه تلگرام در نسخه وب این برنامه جلوگیری کنید. به این دلیل که چنین گزینه‌ای برای وب تلگرام برای غیرفعال کردن دانلود خودکار فیلم ها، تصاویر و فایل‌ها در دسترس نیست. در صورتی که می خواهید دانلود خودکار در وب تلگرام را غیرفعال کنید، کافی است از آن استفاده نکرده و به برنامه دیگری از تلگرام بروید. در آنجا می‌توانید تمام ویژگی‌ها و گزینه‌های مشابه را مانند برنامه رسمی تلگرام پیدا کنید. همچنین ممکن است بتوانید در هنگام دانلود، آن را کنسل کنید تا از دانلود کامل آن جلوگیری شود.

روش خاموش کردن دانلود خودکار تلگرام در اندروید
بخش دوم از روش‌های غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام، مربوط به سیستم عامل‌های اندرویدی می‌شود که در این خصوص می‌توان به دستورالعمل‌های زیر اشاره کرد:

ابتدا وارد شماره تلفن خود شوید،
مرحله بعدی آن است که بر روی گزینه 3 خط کوچک در قسمت بالا سمت چپ کلیک کرده و کشو سمت چپ را مشاهده کنید،
حال می‌بایست بر روی گزینه Setting کلیک کنید. تا به اینجای کار، روش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام اندروید و ویندوز یکسان است،
حال در پنجره باز شده، بر روی گزینه Date and Storage کلیک کرده و وارد بخش تنظیمات این بخش شوید،
در این قسمت، گزینه‌های مختلفی در 7 سکشن نشان داده شده است، به سکشن “Automatic Media Download” رفته و گزینه‌های آن را خاموش کنید. در این حالت چه در زمان اتصال به وای فای یا اینترنت موبایل، قابلیت دانلود خودکار غیرفعال می‌شود.
یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند برای مدیریت مدیا قابل استفاده باشد، قسمت Autoplay media است که می‌توان آن را برای گزینه‌های Gifs و نیز Videos غیرفعال نمود.

روش خاموش کردن دانلود خودکار تلگرام در آیفون ها
در انتها نیز باید به کاربرانی که می‌خواهند اقدام به غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام برای سیستم‌ عامل‌های آیفون نمایند اشاره نمود که به شرح زیر می‌باشند:

ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید،
حال لازم است تا به اکانت خود وارد شده و بر روی گزینه سه خط (همبرگری) در قسمت بالا سمت چپ کلیک کنید،
حال گزینه Setting را انتخاب کنید. کاربران ios می‌بایست تنظیمات تلگرام را در قسمت پایین سمت راست پیدا کنید،
حال می‌بایست با انتخاب گزینه Data and Storage، به قسمت تنظیمات دانلود خودکار رفته و برخی از تنظیمات آن از قبیل دیتاهای دانلود شده و دانلود خودکار آن را غیرفعال کنید.
در این بخش نحوه آموزش دانلود از یوتیوب را مشاهده کنید.

امکان خاموش کردن دانلود خودکار رسانه‌های خاص
شما می‌توانید برای غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام، از تنظیماتی که این برنامه در تنظیمات خود قرار داده است استفاده کنید. در این حالت کافیست به بخش تنظیمات برنامه رفته، در بخش data and storage، دو ویژگی زیر را تنظیم کنید:

امکان دانلود در حالت فعال بودن داده تلفن همراه، وای فای و نیز رومینگ را تغییر دهید،
امکان دانلود خودکار را برای برخی از نوع فایل‌های خاص از جمله عکس، ویدیو و نیز فایل تعیین کنید.
این دو ویژگی می‌توانند به شما کمک کنند تا قابلیت دانلود خودکار را همچنان نگه داشته اما محدودیت آن را با شرایط خاص‌تری اعمال نمایید.

مزایا و معایب غیرفعال کردن Auto Download تلگرام
در پاسخ به این پرسش راجع به فواید غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام، لازم است به چند مورد به صورت جداگانه اشاره کنیم که عبارتند از:

حفظ امنیت: دانلود خودکار فایل‌ها، چه به صورت ویدیویی یا تصویری، منجر می‌شود تا با بازکردن آنها، دستگاه شما ویروسی شود. این کار یکی از متداول‌ترین و ناخواسته‌ترین روش‌هایی است که تاکنون نیز چندین بار برای کاربران رخ داده است. بنابراین مهم است تا کاربران پیش از آنکه از نوع فایل و اطلاعات آن اطمینان حاصل نکرده باشند، از دانلود و نصب آن در فضای تلگرام و چت‌های شخصی یا گروهی خودداری نمایند.
صرفه جویی در مصرف داده: جالب است بدانید، 2 عامل مهم در تمام شدن سریع بسته‌های اینترنتی، باز بودن برنامه‌های پس زمینه و نیز فعال بودن قابلیت دانلود خودکار برنامه‌های مختلف اعم از تلگرام است. با توجه به نامعلوم بودن و حجیم بودن فایل‌های آپلود شده در این شبکه (تا 2 گیگابایت)، اگر به صورت ناخواسته وارد کانال‌های مختلف شوید، دانلود خودکار فایل‌ها منجر به تمامش شدن سریع حجم اینترنت شما می‌شود.
مشکلات دستگاه: اگر پس از چند روز، مشکلاتی برای دستگاه‌های شما رخ دهد، از جمله عدم امکان دانلود فایل‌های تلگرامی، دانلودی، نصب برنامه‌ها و یا کاهش سرعت اجرای برنامه‌ها، این مشکلات همگی ناشی از پر شدن حجم حافظه داخلی است. برای رفع این مشکل کافیست ابتدا از طریق روش‌های ذکر شده، اقدام به غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام نموده و سپس تمامی فایل‌هایی که در مسیر حافظه داخلی، پوشه Telegram وجود دارند را خالی کنید.
همچنین از معایب این کار باید به عدم دسترسی سریع به ویدیو‌ها، عکس‌ها، ضربه‌های بیشتر انگشت بر روی صفحه نمایش جهت دانلود فایل‌ها، عدم آماده بودن سریع ویدیو‌ها و عکس‌ها برای مشاهده و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

نکات مهم برای خاموش کردن حالت دانلود خودکار
برخی از نکاتی که می‌توان در این زمینه راجع به غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام بیان نمود، عبارتند از:جوان ایرانی (irjavan.com)

توجه کنید اگر شما دارای چند اکانت فعال در یک برنامه هستید، به عنوان مثال 3 شماره یا 2 شماره تلگرام دارید، می‌بایست به صورت جداگانه تمام این عملیات را برای هر شماره تلفن انجام دهید. چراکه تنظیمات هر حساب به صورت جداگانه درنظر گرفته شده است.
اگر قصد دارید این قابلیت فعال باشد، می‌توانید از روش‌های مختلف برای کنترل و جلوگیری از حجیم شدن دانلود دیتاها استفاده کنید. از جمله یکی از این روش‌ها، می‌توان به اعمال یک بازه زمانی برای حذف خودکار داده‌های ذخیره شده اشاره کرد. در این حالت به بخش Data and Storage مراجعه کرده و بر روی گزینه Storage Usage کلیک کنید. حال لازم است تا مقدار زمان تعیین شده برای نگهداری داده‌ها را در بخش Keep Media تعیین کنید. همچنین شما می‌توانید در این بخش مقدار داده‌های دانلود شده از تلگرام را مشاهده کنید.
با روش‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید امکان دانلود خودکار چه از طریق دیتا گوشی و یا وای فای را غیر فعال کنید.

جمع بندی
در نهایت، هر زمان که احساس کردید فایل‌های رسانه‌ای زیادی دریافت می‌کنید، می‌توانید دانلود خودکار را با روش‌های ذکر کرده، غیرفعال کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که می‌توانید رسانه‌های انتخابی را در تلگرام مشخص کرده تا از دانلود خودکار آن‌ها جلوگیری کنید. علاوه بر این، وقتی ویدیوهای زیادی برای دانلود دارید، بهتر است قابلیت پخش جریانی یا استریم آن را غیرفعال نمایید.

غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام در ویندوز + اندروید و iOS

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,085
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 33,807
  • بازدید کلی : 79,661